مبارزه با فراموشی، برنده جایزه دوسالانه ونیز شد

حذف هنرمندان زن سیاه پوست، موضوع اثر Sonia Boyce از بریتانیا بود که برنده جایزه دوسالانه ونیز شد.

به گزارش گالری آنلاین، Sonia Boyce عادت به بهبود بخشیدن روابط بین افراد با نظرات متفاوت دارد.

ماه گذشته، او به اولین هنرمند زن سیاه پوستی تبدیل شد که نماینده بریتانیا در Venice Biennale بود. اثری که او در غرفه بریتانیا به نمایش گذاشت برنده جایزه برتر شیر طلایی شد. شش سال پیش، او اولین زن سیاه پوست بریتانیایی بود که برای Royal Academy of Arts انتخاب شد.

با این حال مسیر شغلی Boyce به هیچ عنوان راحت نبوده‌ است. موفقیت های گذشته او سال ها فراموش می شدند، مانند زمانی که او به اولین زن سیاه پوست بریتانیایی تبدیل شد که توانسته بود وارد مجموعه های موزه Tate در سال ۱۹۸۷ میلادی شود، سپس از کانون توجه ناپدید شد. او نامرئی شدن و فراموشی فرهنگی را محور هنر خود قرار داده است. غرفه Venice او چیدمان صدا، ویدئو است که خاطرات او در مورد تاریخ حذف و فراموشی زنان هنرمند سیاه پوست است.

حتی جایزه the Golden Lion اش را هم برای اثری متناسب با همین مفهوم برد. این یادآور نامرئی شدنی نسل هایی از هنرمندان است که سفید پوست و مرد نبودند و هیچگاه به رسمیت شناخته نشدند.

بنابراین، همانطور که در مصاحبه اخیرش گفت، او با قدردانی و احتیاط از جایزه اش استقبال می‌کند. Boyce در حالی که در استودیوی روشن خود در جنوب لندن نشسته بود، گفت: «تقریبا مضحک به نظر می رسد که تا قرن بیست و یکم طول بکشد تا یک هنرمند زن سیاه پوست بریتانیایی به Venice دعوت شود.» استودیواش رد پایی از installation برنده اش را هنوز نگاه داشته است: اکلیل، تخته چند لا، تصویر زمینه و صفحه های موسیقی وینیل تخفیف خورده از خوانندگان زن سیاه پوست.

logo-samandehi