طراحی دقیق پرتره توسط یک هنرمند و با استفاده از الگوریتم و ریسه های بیشماری از نخ

آنی آباکوموف و همسر فعال وی در زمینه ریاضی، آندری آباکوموف، با همکاری یکدیگر پرتره های پیچیده و ظریف را به کمک ریسه های بیشماری از نخ خلق می کنند.

به گزارش گالری آنلاین، آندری با طراحی الگوریتم کامپیوتری این امکان را برای آنی فراهم کرد تا با همپوشانی و روی هم قرار دادن نخ ها در رنگ های مختلف تجسم واقعی از مونالیزا، دختری با گوشواره مروارید و بسیاری از آثار دیگر را ارائه دهد. نقاشی های هنرمندان معروف قدیمی و چهره زنان زیبا به سبکی نوین و به کمک تکنولوژی باز آفرینی می شوند. این پرتره ها از آثار هنرمند فعال حوزه رسانه جدید، پتروس ورلیس، اولین مبتکر هنر الگوریتمی بافت در سال 2016، الهام گرفته شده اند.
آنی اجرای دستی طرح را بر عهده دارد و آندری نیز محاسبات و کارهای دیجیتالی آثار هنری را انجام می دهد. طراحی هر اثر هنری فقط با کمک نخ های رنگی که با دقت به میخ‌های اطراف زمینه کار بسته می‌شوند، انجام می گیرد. طرحی چند لایه که با هم پوشانی نخ ها در رنگ و سایه های مختلف اجزای صورت را شکل می دهند. برای طراحی هر پرتره حدود 8000 ریسه نخ که در مجموع طول آن‌ها به 4 کیلومتر می‌رسد، مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن آنی و اندری در نظر دارند ابعاد پروژه های خود را گسترش داده و همچنین به توافق رسیدند تا طراحی پرتره های شخصی را نیز انجام دهند.

logo-samandehi