افتتاح موزه خصوصی هنر فلز هفت‌خان شهرستان تفرش

موزه خصوصی هنر فلز هفت‌خان شهرستان تفرش به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور استاندار مرکزی، فرماندار و جمعی از مسولان گشایش یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی مرزبان مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این آیین که روز گذشته برگزار شد، گفت: در این موزه بیش از ۲ هزار قطعه در ۳۰ ویترین ایستاده و دیواری اشیا فلزی فولادی ساخت دست هنرمندان فولاد، مس و برنج سراسر کشور نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: بنای این موزه در محل حمام تاریخی قائمیه شهرستان تفرش واقع است که حدود ۳۰۰ متر مربع زیربنا در ۴۵۰ متر وسعت قرار دارد و توسط خاندان میرشکرایی وقف و با هزینه شخصی به بهره‌برداری رسیده است.

او اظهارکرد: اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این موزه توسط بخش خصوصی به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تامین شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اشیا خریداری شده در موزه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال با هزینه شخصی تهیه شده است.

مرزبان افزود: تجهیز این موزه با همکاری این اداره‌کل و خرید ۳۰ ویترین انجام شده است.

وی گفت: بنای حمام تاریخی قائمیه مربوط به دوره قاجار است و در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مجوز موزه خصوصی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اخذ شده است.

logo-samandehi