«آرت فریز»‌ به کره‌جنوبی رفت

نخستین‌ تجربه آسیایی نمایشگاه هنری «فریز»‌ در کره‌جنوبی رقم خورد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت، روز جمعه کره‌جنوبی به نخستین مقصد آسیایی نمایشگاه هنری «فریز» تبدیل شد. روز گذشته، مهمانان ویژه وارد مرکز «COEX» واقع در «سئول» شدند تا از نمایشگاه «آرت فریز» بازدید کنند. «آرت فریز» آثار هنری بیش از ۱۱۰ گالری نقاط مختلف جهان را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاه‌ هنری «فریز»‌ که آثار برتر هنرمندان معاصر سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد،‌ برای نخستین‌بار در یک شهر آسیایی برپا شده است؛‌ این درحالی است که اغلب «لس‌آنجلس»، «نیویورک»‌ و «لندن»‌ به عنوان محل‌های برگزاری نمایشگاه هنری «فریز»‌ انتخاب می‌شدند.

کره‌جنوبی که اکنون یک قطب هنری برای آثار پساجنگ و معاصر محسوب می‌شود، سال گذشته موفق شد آلمان را کنار بزند و در رتبه پنجم بزرگ‌ترین بازار هنری جهان قرار بگیرد.

بر اساس آمارهای «سرویس مدیریت هنر کره»‌ (KAMS)، فروش آثار هنری با ۱۸۰ درصد افزایش همراه بوده و به رقم بی‌سابقه ۹۲۲ میلیارد وون معادل ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است.

از جمله دلایل رشد بازار هنر در کره‌جنوبی به افزایش تمایل برای خرید آثار هنری به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری و مقررات مالیاتی سازگار می‌توان اشاره کرد.

آثار هنری که زیر ۶۰ میلیون وون ارزش داشته باشند، از مالیات بر سود سرمایه‌گذاری در کره‌جنوبی معاف هستند.

کارشناسان معتقدند چنین عواملی قطعا مجموعه‌داران جوان را ترغیب می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر انجام دهند.

باتوجه به این شرایط،‌ دست‌کم پنج گالری بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سئول افتتاح یا گسترش‌ داده شده‌اند.

logo-samandehi