نقد و مقالات

1396/12/12
۶ عادت بد عکاسی که باید بشکنید
عادت های بد ممکن است عکس های شما را کاملا خراب نکنند ولی آنها شما را از اینکه بهترین عکستان را خلق کنید باز می دارند. می پرسید بدترین چیز در مورد آنها چیست؟ اینکه مایل نیستیم بدانیم عادت بدی داریم تا اینکه کسی ما را نسبت به آن مطلع کند. در ادامه به ۶ عادت بد اشاره می کنیم.
1396/10/27
سلسله مقالات هنر جدید (شماره سه)
ویدئو آرت، ژانر جدیدی از هنر معاصر است و رسانه‌ای صوتی-تصویریست که گاهی همراه با اینستالیشن نیز دیده میشود. ایده و ابتکاری که در ابتدا توسط سه هنرمند در این زمینه به نام‌های "اندی وارهول"، "وُلف وستل" و "نام جونگ پیک"، شکل گرفت.
1396/8/6
سلسله مقالات هنر جدید (شماره دو)
هنر چیدمان نسل جدیدی از هنر معاصر است که تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان پست مدرن به آن پرداخته‌اند. هنر چیدمان شامل هنر نصب یا راه اندازی آثار سه بعدی در فضایی مانند یک اتاق، محیط های عمومی و یا هر مکان دیگری می‌شود. نتیجۀ حاصل از چیدمان عناصر را "اثر هنری" می‌نامند.
1396/7/22
سلسله مقالات هنر جدید (شماره یک)
هنر مفهومی جنبشی‌ست که در آن مفهوم یا ایده ی اثر، بر زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد و ترکیبی از گرایش‌های مختلف است که در راستای یک حرکت منسجم به وجود آمده است. مفهوم‌گرایی، اشکال بی شماری از جمله پرفورمنس، چیدمان، هنر زمین و... را به خود گرفت.
1396/12/2
تبدیل چوب به متریالی سخت از فولاد یا هر آلیاژ ترکیبی با روش های نوین
مجلهScientific American در تازه ترین شماره خود از روشی پرده برداشته است که با فرآیندی ساده و ارزان قیمت می توان چوب را به ماده ای قوی تر از فولاد و حتی برخی آلیاژهای تیتانیوم که با بالاترین تکنولوژی ساخته شده اند تبدیل کرد.
1396/11/30
چطور کسب و کار طراحی خود را در فضای آنلاین گسترش دهیم؟
ما در جهانی زندگی می کنیم که بیشتر وقتمان صرف دنیای آنلاین شده است، و به عنوان معمار و طراح همیشه سعی کردیم که جهانی جذاب تر با افزایش کیفیت زندگی را برای حیطه کاری خود برگزینیم. فعالیت در دنیای آنلاین به رشد و ارتقاء کیفیت در سرمایه گذاری صنعت ساختمان بسیار تأثیرگذار می باشد.
1396/11/29
نقدی بر نمایشگاه جلال الدین مشمولی به قلم رضا رفیعی راد
«باد از شرق می وزد» عنوان نمایشگاه جلال الدین مشمولی است که با تکنیک آب مرکب بر روی مقوا انجام شده و در باغ انجمن خوشنویسان در حال نمایش است. بخشی از جاذبه ای که در کارهای او دیده می شود به ماده اثر گذار و سطح اثر پذیر آثار بر می گردد. سادگی در انتخاب مصالح و انطباق آن با محتوای ساده آثار، امر مهمی جلوه می کند. انتخاب آب مرکب بر سطح اثر پذیر کاغذی، به خاطر احیای پیشینه های هنری کشور، جالب توجه است. اما شاید چندان منحصر بفرد نباشد. با این حال، جاذبه آثار اما کماکان وجود دارد.
logo-samandehi