خلق صحنه های مینیاتوری خیالی با اشیاء روزمره

هنرمند فعال در هنر مینیاتوری Tatsuya Tanaka، مخاطب را به دنیای شگفت انگیز و خیالی مینیاتورهای خلاقانه خود دعوت می کند.


به گزارش گالری آنلاین، آثار این هنرمند که طی 13 سال گذشته هر روز خود را به ساخت صحنه های مینیاتوری اختصاص داده است، همچنان جذابیت و تازگی خود را حفظ کرده اند. زیبایی واقعی آثار این هنرمند که به اندازه هنر مینیاتوری او جذاب است، ریشه در متریال های انتخابیش دارد.

هنرمند Tanaka در جان بخشیدن به این دنیای کوچک از اشیاء خانگی، از نان معمولی تا کیف پول، بهره می برد.

آثار مینیاتوری Tanaka بخشی از پیشینه هنر مینیاتوری بی‌پایان او است، پروژه‌ای که از سال 2011 هر روز شاهد خلق صحنه جدیدی از اشیاء خانگی و آدمک ها توسط این هنرمند بوده است. این هنرمند در خلق آثار خود از فرهنگ عامه، رویدادهای جهانی، فصول، تعطیلات و هر چیزی الهام گرفته است. اثر جدید او متاثر از فصل بهار و شکوفه‌های گیلاس است که در بسیاری از آثار او مانند "دوچرخه‌ سواران کنار رودخانه" و "کالسکه ‌سواری لذت بخش در کنار درخت ساکورا" می توان دید. او از روز جهانی جنگ ستارگان و روز مادر با ظرف سس R2-D2 و دسته گلی به شکل قلب تجلیل کرد.

علیرغم استفاده Tanaka از اشیاء روزمره، صحنه های مینیاتوری او حسی از شگفتی و ماجراجویی را ایجاد می کند. در برخی آثار جدید او شخصیت‌های منیاتوری از پارک آبی که با قاشق ساخته شده دیدن می کنند، با قایقی از برس به تماشای دلفین‌ها می‌روند و بر روی دسته ورق، تنیس روی میز بازی می کنند، صحنه کنسرت جاز که با صفحات کتاب صحنه آرایی شده اند؛ و صحنه ای از نواختن پیانو که از نوار کاست ساخته شده است؛ همه آنها نشان از تخیل بی حد و حصر او دارد!

فرهنگ عامه نیز عنصر اساسی در آثار Tanaka بشمار میرود. این هنرمند تعدادی از شخصیت‌های محبوب ژاپنی، مانند Dragon Ball و Studio Ghibli را به آثار خود اضافه کرده است. Chihiro در کارتون شهر ارواح سوار ترن شده است که با کمی دقت می توان دید که پنجره های آن از سایه چشم آبی ساخته شده اند. در اثر دیگر نیز، Nobi شخصیت کارتونی انیمیشن Doraemon با دو تکه پیاز گریه می کند و جزئیات طلایی کت و شلوار Vegeta در انیمیشن Dragon Ball در واقع تکه هایی از چیپس تورتیلا هستند.



logo-samandehi