تعامل سایه و نور در لیسبون

در ستایش سایه ها، عنوان اثری است که از هنر توردوزی بهره میبرد و بر تعامل بین سایه و نور تاکید میکند.


به گزارش گالری آنلاین، هنر ژاپنی از زیبایی طبیعت الهام می گیرد. این چیدمان در باغ مرکزی Oeiras’ Taguspark پرتغال نصب شده و به هماهنگی بین فرم و سطوح شفاف می پردازد.

در ساخت این چیدمان، با الهام از ظرافت تور، طناب ها با جزییات ظریف و در هم پیچیده به هم بافته شده اند. تفسیری مدرن از تکنیک سنتی نساجی که شگفتی و درک جزییات دقیق پیرامونمان را تداعی می کند؛ همانطور که Aheneah پتانسیل، زیبایی و کاربرد این صنعت را در مکان های عمومی به چالش می کشد.

این چیدمان بنا به درخواست پارک علم و فناوری Tagus، در لیسبون نصب شد. Aheneah در ایده خود از سفرهای خود به ژاپن بهره گرفت که فرهنگ و طبیعت غنی آن بخصوص استفاده از نور و سایه در هنر و معماری ژاپن، و همچنین کتاب در ستایش سایه ها اثر Jun'ichiro Tanizaki را تداعی می کند. سایه‌ها، که توسط نور طبیعی ایجاد می‌شوند، عنصر اساسی در چیدمان به شمار میروند که از طریق جزییات ظریف، شفافیت دقیق و دقت زیاد آن شکل گرفته‌اند.

هنرمند Aheneah در حین نصب چیدمان رویکردهای مختلفی را برای تلفیق این اثر هنری ساخته شده از متریال های مقاوم و با دوام با محیط اطراف مورد بررسی قرار داد و با الهام از خطوط قوی ساختمان، از ابعاد مختلف در این چیدمان 3 پارچه استفاده کرده و با هدف ایجاد دروازه ای به سوی آرامش و درون نگری آنها را در میان درختان مستقر کرد.

در این چیدمان "شفافیت" مشخصه مهم و اساسی تلقی می شود؛ چرا که این چیدمان به پنجره ای به سوی چشم اندازی فراگیر بدل شده که با اثر هنری در هم آمیخته است و با توجه به ساعات روز و فصول، بازدیدکنندگان دیدگاهی منحصر به فرد نسبت به ارتباط چیدمان با محیط پیرامون خود خواهند داشت.


logo-samandehi