معترضان تصویر مادر و کودک غزه‌ای را روی نقاشی پیکاسو چسباندند

فعالان تصویر «مادر و کودک» پیکاسو را با عکس مادر و کودکی غزه‌ای پوشاندند.


به گزارش گالری آنلاین، دو معترض عکس یک مادر و کودک فلسطینی را بر روی شیشه محافظ نقاشی «مادری» (La Maternité) اثر پابلو پیکاسو که در سال ۱۹۰۱ خلق شده، در گالری ملی لندن چسباندند. هدف آن‌ها جلب توجه به خطراتی بود که خانواده‌های غزه با آن مواجه هستند.

پس از چسباندن تصویر، «جای هلای»، کارمند ۲۳ ساله خدمات بهداشت ملی، و «ماندی-مالاکی روزنفلد»، دانشجوی ۲۱ ساله، رنگ قرمز را بر کف گالری ریختند و سپس دستگیر شدند. ویدیویی که در صفحه «Youth Demand X» منتشر شده، روزنفلد را در حال نشستن مقابل لکه‌های شبیه به خون نشان می‌دهد، او به جمعیت می‌گوید: «تمام مالیات‌های شما برای کشتن خانواده‌های غزه استفاده می‌شود. آن‌ها می‌گویند این کار به نام یهودیان است، اما این هیچ ارتباطی به ما ندارد.»

موزه به «آرت ریویو» تأیید کرد که هیچ آسیبی به آثار دیگر موجود در اتاق وارد نشده است. (گالری ملی به درخواست «ARTnews» برای اظهارنظر فوری پاسخ نداد.)

هلای و روزنفلد عضو گروه «Youth Demand»، شاخه دانشجویی گروه «Just Stop Oil» هستند که بر تغییرات آب‌وهوایی تمرکز دارد و طی چند سال گذشته با تظاهرات جلب‌توجه‌کننده در موسسات هنری بریتانیا، شناخته شده‌اند. روش‌های این گروه شامل حمله به آثار معروف - مانند ریختن سوپ یا چسباندن خود به قاب‌ها - است که بدون ایجاد آسیب دائمی به آثار، توجه را به اهدافشان جلب می‌کند.

در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام «Youth Demand» منتشر شده، یک نگهبان امنیتی دیده می‌شود که عکس را از روی شیشه می‌کند. سپس فعالان توسط نیروهای امنیتی از نقاشی دور شده و بازداشت می‌شوند. هلای در حالی که به دیوار گالری تکیه داده، به دوربین صحبت می‌کند.

هلای می‌گوید: «دولت بریتانیا در نسل‌کشی همدست است. کودکان در غزه در حال مرگ هستند. آن‌ها بدون بی‌حسی جراحی می‌شوند. زنان بدون مراقبت‌های پزشکی زایمان می‌کنند. دولت ما همدست است. ۸۷ درصد مردم از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت می‌کنند، اما دولت همچنان به تأمین تسلیحات ادامه می‌دهد.»

گروه «Youth Demand» خواستار تحریم تسلیحاتی دوطرفه علیه اسرائیل و پایان دادن به تمام مجوزهای نفت و گاز از سال ۲۰۲۱ است. بیانیه‌ای از این گروه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اعلام کرده است که از ۱۱ نوامبر باید منتظر اختلالات بیشتری در دیگر شهرها بود.

logo-samandehi