بازگشت آثار اندی وارهول به گالری MK به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد

نمایشگاهی از مشهورترین آثار هنرمند برجسته، اندی وارهول، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد گالری MK در شهر میلتون کینز، باکینگهام‌شر برگزار خواهد شد.

The image of the film star Marilyn Monroe was created by Andy Warhol in 1967


به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه با عنوان «اندی وارهول: پرتره‌ای از آمریکا» از ۱۵ مارس تا ۲۹ ژوئن برپا می‌شود و سری مشهور وارهول از مرلین مونرو، تصاویر الیزابت تیلور و «نمادهای مصرف‌گرایی آمریکایی» در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

این گالری در سال ۲۰۰۱ اولین نمایش آثار وارهول درباره اتومبیل را برگزار کرد که همچنان یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های آن زمان به شمار می‌رود.

بیش از ۱۳۰ اثر از این هنرمند آمریکایی، که در سال ۱۹۲۸ متولد شد و در سال ۱۹۸۷ درگذشت، به نمایش گذاشته خواهد شد. از جمله این آثار، دو نقاشی از زوج هنری بریتانیایی، «گیلبرت و جورج» است که در اولین نمایشگاه گالری MK در سال ۱۹۹۹ به نمایش درآمده بودند.

این مجموعه شامل آثار وارهول از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ خواهد بود و نقاشی‌های اولیه، سیلک‌اسکرین‌ها و مجموعه‌های عکاسی که در همکاری با هنرمندان، دوستان، فیلم‌سازان و چهره‌های مشهور خلق شده‌اند، بخشی از این نمایشگاه خواهند بود.

یکی از موضوعات اصلی این نمایشگاه، علاقه وارهول به مرگ، اسلحه‌ها، جمجمه‌ها و جنگ است که در آثار او دیده می‌شود.

آنتونی اسپایرا، مدیر گالری MK، اعلام کرد که این نمایشگاه یادآور تاریخ اولیه این گالری و نمایشگاه اتومبیل‌های وارهول در سال ۲۰۰۱ است که همچنان یکی از محبوب‌ترین نمایشگاه‌های گالری به شمار می‌رود.

این نمایشگاه با همکاری «شرکت نمایشگاهی ARTIST ROOMS»، گالری تیت و موزه‌های ملی اسکاتلند برگزار می‌شود.

Gilbert and George by Andy Warhol

Andy Warhol: Cars was shown at MK Gallery in 2001

logo-samandehi