مقالات

1399/12/25
ناظر ذهنی
پس از نوشتن مطلبی با عنوان «چیستی هویت هنری» در روزنامه «شرق»، در بخش دوم مقاله موضوعی را تحت عنوان ناظر ذهنی مطرح کردم که طبیعتا به دلیل محدودیت صفحه، چندان که لازم بود به آن پرداخته نشد و موضوع نیاز به بازشدن و توضیح بیشتر پیدا کرد و دوستانی نیز این نقیصه را به من متذکر شدند و خواستند تا در حد بضاعت، مطلب را باز کنم تا روشن‌تر شود.
1399/7/22
سهل‌انگاری در طراحی و اجرای سفارش‌های تجسمی در ایران
اخیرا در فضای مجازی و بعضی رسانه‌ها در اعتراض به مجسمه‌ها، نقش برجسته‌ها و بعضی لوگوهایی كه از برخی شخصیت‌های معاصر ساخته یا برای وزارتخانه‌ای طراحی شده، حركتی شكل گرفته كه می‌تواند حكایت از مشكلی باشد بزرگ‌تر كه به گونه كوهی در زیر آب گاهی نوك خود را از آب بیرون می‌دهد و با دیدی دقیق‌تر ماهیت و عملكرد خود را عیان می‌كند.
1399/4/6
برجسته سازی
یک محیط تک رنگ فضایی است که در آن بیشتر عناصر معماری از یک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهای تک رنگ از رنگ سیاه و سفید به دلیل خنثی بودن استفاده میکنند اما می توان تقریباً از هر رنگی برای طراحی یک فضا استفاده کرد و از مزایای آن ها و سایه های نامتناهی آنها استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سه استراتژی طراحی با یک رنگ واحد.
1399/4/6
یکپارچه سازی
یک محیط تک رنگ فضایی است که در آن بیشتر عناصر معماری از یک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهای تک رنگ از رنگ سیاه و سفید به دلیل خنثی بودن استفاده میکنند اما می توان تقریباً از هر رنگی برای طراحی یک فضا استفاده کرد و از مزایای آن ها و سایه های نامتناهی آنها استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سه استراتژی طراحی با یک رنگ واحد.
1399/4/6
جداسازی
یک محیط تک رنگ فضایی است که در آن بیشتر عناصر معماری از یک رنگ واحد ساخته شده است. اگرچه اغلب معمارها در فضاهای تک رنگ از رنگ سیاه و سفید به دلیل خنثی بودن استفاده میکنند اما می توان تقریباً از هر رنگی برای طراحی یک فضا استفاده کرد و از مزایای آن ها و سایه های نامتناهی آنها استفاده کرد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به سه استراتژی طراحی با یک رنگ واحد.
<< آخرین صفحه < صفحه بعدی صفحه قبلی > اولین صفحه >>

صفحه شماره: 1

تعداد كل : 127
logo-samandehi