اخبار

1395/10/15
کسب رتبه سوم مسابقه بین المللی INSPIRELI AWARD2016 توسط معماران ایرانی
ایران و ایتالیا مشترکا در جایگاه سوم مسابقه بین المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD2016 که با حمایت UIA برای دانشجویان، معماران، و طراحان جوانتر از 35 سال برگزارشد، قرار گرفتند. از ایران پروژه میدان اذربایجان که در سال گذشته حائز رتبه 1 مسابقه بین اللملی طراحی میدان اذربایجان به مدیر گروهی خانم سمیه روانشادنیا وهمکاران ایشان اقای عطاءالدین ششمانی و آقای محمد مهدی واحدی شد، امسال رتبه سوم مسابقه بین المللی استعدادیابی INSPIRELI AWARD 2016 را کسب کرد.
1395/10/14
بافت تاریخی "شهر بادگیرها" در تکاپوی ثبت جهانی
مدیر پایگاه شهر تاریخی یزد گفت: با توجه به ارسال پرونده ثبت جهانی شهر تاریخی یزد، عمده فعالیت‌های پایگاه بر اساس محدوده‌های پیشنهادی شکل‌گرفته و بیشتر بر روی عرصه جهانی متمرکز شده است.
1395/10/11
استفاده از هر گونه مدیا و تکنیک در این رویداد آزاد است؛ گفتگو با دبیر دومین فراخوان نمایشگاه بنیان سرامیک
" از تمام هنرمندان در شاخه های مختلف هنری دعوت میکنیم در این فراخوان شرکت نمایند." این را رجحانه حسینی دبیر دومین فراخوان نمایشگاه بنیان سرامیک ضمن تاکید بر آزاد بودن تکنیک و مدیای آثار در این رویداد بیان کرد. در ادامه خواننده ی توضیحات بیشتر ایشان در رابطه با جزییات این رویداد باشید.
1395/10/6
جردانکی ؛ تعامل و ادغام با بستر
جردانکی در میان حلقه‌ سبز، مشرف به رود ویستولا در مرکز شهر واقع شده است. در طراحی دقت زیادی به ابعاد حجمی و موقعیت قرارگیری این بنا نسبت به ساختمانهای مجاور و همجواری با بستر تاریخی‌ و طبیعت اطراف شده است. ساختمان اصلی‌ نیمی از زمین را اشغال کرده و با ارتفاع مناسب مانع بسته شدن منظر رودخانه شده و نیمهٔ دیگر به فضای عمومی‌ و پارک اختصاص داده شده است. اثر مخلوق، تخت سنگی‌ در میان علفزار با شیب ملایم است
1395/9/25
یادداشت یک مرمت‌کار/ تخریب موزه هنرهای معاصر بسیار جدی‌ست
در حالی‌که قریب به۴۰ سال از تاسیس این موزه می‌گذرد، موزه هنرهای معاصر همچنان فاقد بخش حافظت و مرمت است. در صورتی که معتبر‌ترین موزه‌های هنرهای مدرن در دنیا دارای بخش مرمت و مرکزی برای مطالعه چگونگی حفاظت و مرمت آثار مدرن هستند.
1395/9/16
دگرگونی رِتُوریک هنر؛ از هنر کلیسایی تا هنر انتقادی و خودْآیین ضد توتالیتاریسم
در بلندای تاریخ، از هنرمند توقع داشتند که با نشان دادن خیر، حقیقت و زیبایی بر شکوه جامعه بیافزاید. اما با از دست رفتن رابطه ی محکم هنر با قدرت کلیسا یا دولت، این انتظارات روز به روز بی ربط تر به نظر می رسید.
logo-samandehi