برپایی نمایشگاه "نقطه دوباره شروع" در گالری بهارین
گالری بهارین روز ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم (کودک و نوجوان) تحت عنوان "نقطه دوباره شروع" می شود.
مربیان و برگزار کنندگان این نمایشگاه علیرضا نوشادی و شیرین باب السلام هستند.
گفتنی است، این نمایشگاه همراه با اجرای ویژه کودکان هنرمند مجموعه "باهاوس هوم استودیو" برگزار خواهد شد.
اسامی هنرمندان: تارا تیموری، آرینا ابراهیمی، هانا قربانی، آترینا راحل، ویانا نوروزی، آترینا کلبادی نژاد، رسا رضاییا، بنیتا حاجی خانی، دیانا ضرابی، هستیا محمودی، نیکان توکلی، نیکان شیخ زاده، نیکا رهبری، نگارین شیخ زاده، پندار و نیکا بانیانفر، باران بریری، امیرمهدی لطفیان، نورا لطفیان، ملورین باب السلام، نفس نعیمی ذاکر، دیانا رفیعی، اهورا وحدتی، آلا احسانی به نمایش در می آید.
در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
نقطه =(ادبی_علامتی ریز و خال مانند در انتهای جملهً نوشتاری.
عموما "نقطه" با قدرت هر چه تمام تر بر روی کاغذ فشار داده می شود تا مهری باشد به پایان جمله. نقطه در هنر نقاشی آن است که به دستور مظفرالدین شاه
قاجار توسط محمد غفاری در ایران گذاشته شد.
دوباره = [دُ ر / ر] کرت ثانی. کرت دیگر. دیگر بار. بار دیگر.
کلمه ایست که در عموم برای تلاش مجدد استفاده می شود تا بتواند بار اول را جبران کند یا به از آن شود. این امر به صورت آزمون و خطا شکل می گیرد. دوباره ها باید در تکمیل هم به کار بروند که بتواند همانند پاک کنی به طور مکرر روی نقطه کشیده شود تا تاثیر آن نقطه محکِم روی کاغذ از بین برود.
شروع = [شُ](ع اِمص، اِ) آغاز کردن به کاری.
قصد بر این است پاک کنی باشیم تا تاثیر نقطه را کم رنگ تر کنیم؛ (بهترآن بود همانند مارک روتکو که آثار خود را در کنار آثار دانش آموزانش در نمایشگاه هایی همچون موزه هنر پورتلند قرار داد ما نیز از آن وام گرفته و این پاک کن را در دست هنرمندانی با سنین پایین قرار دهیم تا تاثیر بیشتری در آینده بگذارد) این آغازی ست برای شروع دوباره.
علیرضا نوشادی
شیرین باب السالم
علیرضا نوشادی و شیرین باب السلام در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کردند: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که نقاشی ها و اثرهای هنری کودکان و نوجوانان که سرشار از احساسات بی بدیل است به عنوان آثاری ناب و عاری از فضای دیکته شده به نمایش گذاشته شود تا خود کودکان و همین طور افرادی که این آثار را مشاهده می کنند از روح آثار و خلاقیت به کار رفته در آنها بهره مند بشوند.
بیاییم کودک و نوجوان های عزیز را جدی بگیریم . بدانیم که ایده ها و خلاقیتی که در هنر این عزیزان با بیانی خاص موج می زند کمک کننده ی بزرگترهاییست که غرق در آموزه های دیکته شده از کودکی تا به سنین بالا بوده و هستند.
کیوریتورهای این رویداد در رابطه با روند شکل گیری این نمایشگاه بیان کردند: در اوایل پاییز ۱۴۰۰بود که باری دیگر تصمیم به برگزاری نمایشگاه از آثار هنرمندان کودک و نوجوان عزیز گرفتیم.کاری که در زمستان سال ۹۸ شروع کرده و به دلیل شیوع بیماری کرونا ادامه پیدا نکرد، و اما به دلیل تاثیر مثبتی که این نوع فعالیت ها برای خود هنرمندان کودک و نوجوان و همین طور بر روی مخاطبان بزرگسال می گذارد تصمیم به ادامه راهی که در آن سالها شروع کرده بودیم ،گرفتیم.
ایشان در ادامه افزودند: حال چرا این ایده، معرفی هنرمندانی جسور در دوره ی خود مانند پیکاسو و دالی. دلیل این انتخاب دقیقا همان جسارت در شکستن و قواعد عصر خودشان بوده و چه چیزی بهتر از تغییر چارچوب های مخرب و خلق ایده های نو است. همانطور که شاید بدانید ایرانیان در زمان قاجار بابت خواست شاهان که به صورت مطلق حرفی را میزدند همگی مجبور به اطاعت بودند به همین شکل برای هنر و هنرمندان زمانه ی خود چارچوب گذاری می کردند که بیرون آمدن از آن خیلی ممکن نبود. کمال الملک هم از این جبر زمانه بی نصیب نماند و زمانی که برای یادگیری هنر روز به فرنگ فرستاده شد شاید به ناچار دست به کپی از آثار موزه لوور زد و از جنبش جدید و ساختار شکن امپرسیونیسم چیزی در برگشت به ایران نگفت و مسیر هنر نقاشی در ایران کمی عقب ماند به این گونه شد که هنر نقاشی و سلیقه ای که هنوز که هنوز است در عموم جامعه ایرانی باقی مانده از دستاورد های همان زمان است و آن دستاورد علاقه ی عموم جامعه به کشیدن چهره انسان به صورت عین به عین و سبک رئالیسم است.
بر این باوریم که کودکان هر آنقدر افراد جسور و با ایده های نو را بشناسند مسیرشان برای خلق آثار خلاقانه بیشتر می شود. و همین شد که از زمان پاییز تا بهمن ماه ۱۴۰۰ دو سبک سورئال و کوبیسم را به عزیزان کودک و نوجوان معرفی کرده و با شناخت این سبک ها و هنرمندان مشهورش درست به خلق این آثار زدند
مربیان، هنرمندان کودک این نمایشگاه در رابطه با تنیک آثار بیان کردند: تکنیک های متنوعی در خلق آثار به کار برده شده اما عمدتا از رنگ آکرلیک برای رنگ کردن کار ها استفاده شده گاه بر روی چوب و گچ، گاه بر روی مقوا و سفال اما از رنگ ویترای و ترکیب مواد و کلاژ و... هم برای برخی از آثارشان هم استفاده شده.
این مدرسان هنر در رابطه با عنوان نمایشگاه بیان کردند:
نقطه=(ادبی)عالمتی ریز و خال مانند در انتهای جملهً نوشتاری.
عموما وی کاغذ فشار داده می شود تا مهری ً "نقطه" با قدرت هر چه تمام تر بر ر
باشد به پایان جمله.نقطه در هنر نقاشی آن است که به دستور مظفرالدین شاه
قاجار توسط محمد غفاری در ایران گذاشته شد.
ِر[ کرت ثانی.کرت دیگر.دیگربار.باردیگر.
َر/
دوباره=]دُ
کلمه ایست که در عموم برای تالش مجدد استفاده می شود تا بتواند بار اول را
جبران کند یا به از آن شود. این امر به صورت آزمون و خطا شکل می
گیرد.دوباره ها باید در تکمیل هم به کار بروند که بتواند همانند پاک کنی به طور
مکرر روی نقطه کشیده شود تا تاثیر آن نقطه محکِم روی کاغذ از بین برود.
شروع=] ُش[)ع اِمص، اِ(آغازکردن به کاری.
قصد بر این است پاک کنی باشیم تا تاثیر نقطه را کم رنگ تر کنیم؛)بهترآن بود
همانند مارک روتکو که آثار خود را در کنار آثار دانش آموزانش در نمایشگاه
هایی همچون موزه هنر پورتلند قرار داد ما نیز از آن وام گرفته و این پاک کن را
در دست هنرمندانی با سنین پایین قرار دهیم تا تاثیر بیشتری در آینده بگذارد( این
آغازی ست برای شروع دوباره.
علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه "نقطه دوباره شروع" می توانند از ساعت 16:30 الی 19 به نشانی خیابان کریمخان، خیابان حافظ، نبش ورشو، پلاک 509 مراجعه نمایند.