نقاش یک پرتره پس از شش دهه شناخته شد
پرتره یک سرباز قدیمی نیروی دریایی پس از اینکه تا شش دهه به عنوان اثر یک هنرمند ناشناس به انبارهای تاریک سپرده شده بود، به نقاش مشهور قرن هجدهم Thomas Gainsborough نسبت داده شد.
به گزارش گالری آنلاین، پیش از آویختن این نقاشی به عنوان بخشی از موزههای سلطنتی گرینویچ (RMG)، برای ترمیم اثر کمک مالی جمع شده است.
پرتره بدون امضا کاپیتان Frederick Cornewall توسط مجموعه دار هنری Edward Peter Jones در سال 1960 به RMG واگذار شد. اگرچه آن را به Gainsborough نسبت دادند، ولی متصدی RMG در آن زمان قانع نشد. Katherine Gazzard در یادداشت های خود گفت که اگرچه این اثر با Gainsborough قرابتی وجود دارد، اما این نقاشی بیش از آن خشن است که اثر او باشد.
سال گذشته، Hugh Belsey، مورخ هنر، یکی از مقامات گینزبورو که تلاش می کرد این پرتره را ردیابی کند، متوجه شد که این پرتره به RMG واگذار شده است. او خواست تا آن را ببیند. در نتیجه نقاشی را از انبار خارج کردند. Gazzard همچنین Belsey گفت که "خوشحال است که این پرتره باشکوه اکنون به عنوان یک اثر خوب اولیه توسط Gainsborough شناخته شده است". او قدمت این نقاشی را در حدود سال 1762 زمانی که Gainsborough در Bath مشغول به کار بود، تعیین کرد.
نقاشی نیاز به ترمیم فوری دارد. Miranda Brain، مدیر حفاظت از نقاشی RMG میگوید: به نظر میرسد وضعیت خوبی دارد اما بسیار شکننده است.
رنگ به طور فعال پوسته پوسته می شود - تا حدی به دلیل تکنیک Gainsborough، و تا حدی به دلیل سن آن. پس از مدت طولانی نگهداری، لایه ای از گرد و غبار سطحی وجود دارد که نیاز به حذف دقیق دارد.
به گقتهی Brain: این قاب نیز پوسته پوسته و ناپایدار است. مرمت نقاشی در حدود 125 ساعت و همچنین زمان مشابهی برای کار بر روی قاب طول می کشد.
به گفتهی Gazzard: پرتره شأن آرامی دارد، بدون خودنمایی، بدون زرق و برق. در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما هر چه بیشتر نگاه کنید، چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد، مانند حلقه کوچکی که آستین خالی کاپیتان را به یک دکمه متصل می کند.
Gainsborough، پرترهی Cornewall را به عنوان یک مبارز شجاع به تصویر می کشد و بازوی او را که پس از نبرد Toulon در سال 1744 قطع شد، برجسته می کند.
به گفتهی Gazzard، به کمک Hugh بود که توانستیم ماجرای این پرتره را ختم به خیر کنیم.