رکورد 5 میلیون دلاری کوساما در بونهامز

تابلویی که هرگز در انظار عمومی دیده نشده است از Yayoi Kusama در حراج هنر مدرن و معاصر Bonhams در هنگ کنگ به فروش می رسد.


به گزارش گالری آنلاین، این نقاشی قرمز و سیاه متعلق به سال 1995 با تخمینی بیش از 5 میلیون دلار عرضه می شود.

این نقاشی نمونه نادری از کوساما است که دو تا از شناخته‌شده‌ترین نقوش او، نقطه‌ها و شبکه‌های بی‌نهایت را با هم ترکیب کرده است. از نظر ترکیبی، این اثر به دو قسمت تقسیم شده است، با نقاط سیاه در زمینه قرمز در سمت راست و یک شبکه سیاه و قرمز در سمت چپ.

چرخش‌های بی‌پایان و تکرار شونده به عنوان یک موتیف کلیدی در طول زندگی حرفه‌ای او استفاده می‌شوند و امضا شخصی او را منعکس می‌کنند.

بر اساس گزارشی که اوایل سال جاری منتشر شد، کوساما پرفروش‌ترین هنرمند معاصر در سال 2023 بود. آثار او 80.9 میلیون دلار در حراج آن سال به دست آوردند. این درحالی است که پرفروش‌ترین هنرمند سال قبل، دیوید هاکنی با، بیش از 30 میلیون دلار فروش بود.

گرانترین اثر کوساما که سال گذشته فروخته شد، تابلوی یک گل در سال 2024 بود که در حراجی در کریستی هنگ کنگ تقریباً 10 میلیون دلار به دست آورد.

در آوریل 2023، گروهی متشکل از پنج اثر از کوساما، که همگی در 20 سال گذشته خلق شده‌اند، به قیمت 22.9 میلیون دلار در یک حراج ساتبی در هنگ کنگ فروخته شدند.

logo-samandehi