کاهش 23 درصدی فروش Christie
با اعلام Christie، در نیمه اول سال 2023، این حراجی 3.2 میلیارد دلار فروش داشته است.
به گزارش گالری آنلاین، این رقم نشان دهنده افت 23 درصدی نسبت به 4.1 میلیارد دلاری است که در مدت مشابه سال گذشته به دست آورده بود و 9 درصد کاهش را نسبت به 3.5 میلیارد دلاری که در نیمه اول سال 2021 به دست آورده بود، نشان می دهد.
همچنین Christie گزارش داد که بین ژانویه تا ژوئن از طریق حراجهای آنلاین و زنده 2.7 میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به 3.5 میلیارد دلاری که در نیمه اول سال 2022 به دست آورده بود، 24 درصد کاهش داشته است. وجوه باقی مانده از طریق فروش خصوصی ایجاد شده است که در سال 2023، 484 میلیون دلار درآمد داشته است.
رقم 484 میلیون دلاری فروش خصوصی نیز کاهش قابل توجهی نسبت به عملکرد کانال در شش ماهه اول سال 2022 بود، زمانی که 600 میلیون دلار درآمد داشت.
در نیمه اول سال 2021، فروش خصوصی 850 میلیون دلار به ارمغان آورد.
در بیانیه ای، Guillaume Cerutti، مدیر عامل Christie، کاهش فروش در حراج های عمومی و فروش خصوصی را به یک "محیط کلان چالش برانگیز" نسبت داد که اکنون انتهای صدر بازار را تحت تاثیر قرار داده است.
حراجی Christie در بیانیه ای به نرخ فروش 87 درصدی به عنوان نشانه ای دلگرم کننده در میان کندی بازار اشاره کرد. این نرخ با نتایج نیمه اول در سالهای 2022 و 2021 برابری میکند و منعکسکننده چیزی است که Christie آن را تقاضای ثابت در میان خریداران مینامد.
طبق گفته این خانه حراج، 39 درصد از خریداران Christie در سال جاری در قاره آمریکا، 35 درصد از اروپا، خاورمیانه و آفریقا و 26 درصد دیگر از آسیا بودند. تعداد خریداران آسیایی نسبت به نیمه اول سال 2021 کاهش شدیدی داشته است، زمانی که آسیا 39 درصد از مشتریان خود را تشکیل می داد.
این خانه بخش عمده ای از سود سالانه خود را از توزیع مجدد املاک بزرگ نیکوکاران فرهنگی در پایان کار آنها به دست می آورد. فروش املاک کلیدی در سال جاری، از جمله از مجموعههای Gerald Fineberg، S.I. Newhouse، Paul G. Allen، Alan and Dorothy Press and Sophie F. Danforth, brought به مبلغ 922 میلیون دلار در نیمه اول سال 2023.
در همین حال، Christie گفت که همچنان به تمرکز بر مجموعهداران جدید و جوانتر ادامه میدهد زیرا به نظر میرسد مشتریان بیشتری را پرورش دهد که پتانسیل تبدیل شدن به کلکسیونرهای برتر را دارند. حدود 31 درصد از کل خریداران در نیمه اول سال 2023 به این خانه حراج 250 ساله، تازه وارد شدند. 38 درصد از این خریداران جدید نسل هزاره بودند، که نسبت به 34 درصدی که در سال 2021 مشاهده شد، افت کمی را نشان میدهد.