نمایشگاهی متفاوت از ۵۰۰ سال نبوغ داوینچی‌در استرالیا

یک نمایشگاه در استرالیا آثار هنری و دستاوردهای «داوینچی» را به روش متفاوتی برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، صفحات اصل «قوانین آتلانتیک»، مجموعه دوازده جلدی از نوشته‌ها و طراحی‌های «لئوناردو داوینچی»‌ برای نمایش در بخشی از یک نمایشگاه دیجیتالی به سبک غوطه‌ورشدن به استرالیا منتقل خواهند شد.

«گاردین» نوشت، نمایشگاه «لئوناردو داوینچی،‌ ۵۰۰سال نبوغ» در «گالری لوم‌»‌ واقع در «ملبورن»‌ که برای تجلیل از تحسین‌شده‌ترین نابغه «رنسانس والا» برگزار می‌شود، طراحی‌های یک پل جمع‌شونده، دستگاه هیدرولیک، سلاح‌های جنگی و ماشین پرنده معروف «داوینچی» از ۱۲ صفحه که به استرالیا ارسال می‌شوند را شامل خواهد شد.

«قوانین آتلانتیک»‌ که از سال ۱۶۳۷ میلادی در «کتابخانه آمبروزیانا» در «میلان»‌ نگهداری شده است و بخش‌هایی از آن با مجوز وزارت فرهنگ ایتالیا به استرالیا ارسال شده است،‌ بیش از چهار دهه فعالیت این استاد چیره‌دست قرن شانزدهمی که طراحی‌ها،‌ نوشته‌ها و اختراعات قابل توجه او اغلب زیر سایه شاهکارهای هنری مشهور او قرار گرفته‌اند را دربرگرفته است.

البته این به آن معنا نیست که در نمایشگاه «ملبورن» از «مونالیزا» یا «شام آخر» چشم‌پوشی خواهد شد. نقاشی‌های «داوینچی»‌ به صورت دیجیتالی و به سبک غوطه‌ورشدن در گالری بزرگ ۳۰۰۰ متر مکعبی به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این نمایشگاه همچنین ۴۰ ماشین و ابزاری که توسط «داوینچی» طراحی و توسط هنرمندان موزه «لئوناردو داوینچی» در «رم»‌ ساخته شده‌اند از جمله یک ماشین پرنده و ابزار تنفس از زیر آب نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این نمایشگاه در هر نوبت فقط چهار صفحه به نمایش گذاشته می‌شود، چراکه صفحات آسیب‌پذیر ۵۰۰ ساله نمی‌توانند بیش از ۹۰ روز متوالی نور را تحمل کنند و باید حداقل برای پنج سال به تاریکی مطلق بازگردند.

نمایشگاه «لئوناردو داوینچی، ۵۰۰ سال نبوغ» از شانزدهم مارس آغاز خواهد شد.


logo-samandehi