نمایش پرتره چرچیل در خانه وی

یک پرتره که «وینستون چرچیل»، نخست وزیر دوران جنگ بریتانیا را به تصویر کشیده، پیش از آن که به مزایده گذاشته شود در خانه قدیمی او به نمایش گذاشته می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، یک پرتره «وینستون چرچیل» که هفت دهه در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده است، در یکی از اتاق‌های «کاخ بلنهایم»‌ که محل تولد مشهورترین نخست‌وزیر بریتانیا است، به نمایش گذاشته شده است تا بعد از مدتی به مزایده گذاشته شود.

«گاردین» نوشت، این پرتره توسط «گراهام سادرلند»، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان عصر خود خلق شده است. پارلمان بریتانیا به «سادرلند»‌ سفارش داد تا این پرتره را به مناسب هشتادمین سالروز تولد «چرچیل» در نوامبر ۱۹۵۴ خلق کند.

نتیجه نهایی پرتره به مذاق «چرچیل» خوش نیامد و او از این نقاشی به عنوان «نمونه‌ای برجسته از هنر مدرن» یاد کرد. این پرتره به جای اینکه در ساختمان پارلمان نصب شود به جای آویزان شدن در پارلمان، به ساختمان «چارتول»، خانه چرچیل در «کنت» منتقل شد و بعداً در آتش سوزی نابود شد.

در یکی از قسمت‌های سریال درام «تاج» که از «نتفلیکس» پخش شد، همسر چرچیل حین تماشای آتش گرفتن نشان داده شد.

«سادرلند» در طول چند ماهی که در «چارتول» مشغول خلق پرتره بود، چندین طراحی و نسخه‌های امتحانی رنگ روغن برای این پرتره خلق کرد. او در یکی از این نسخه‌های رنگ روغن «چرچیل» را سه رخ و متفکر به تصویر کشید.

«سادرلند»‌ نسخه رنگ‌روغن مذکور را نگه داشت و بعدها آن را به مجموعه‌دار و دلال آثار هنری به نام «آلفرد هچ»‌ داد. این نقاشی تا پایان عمر «هچ» نزد او باقی ماند و سپس به دست مالک کنونی آن رسید.

چند هنرمند بزرگ از جمله «جان سینگر سارجنت»، «والتر سیکرت» و «اسوالد بیرلی»، این نخست وزیر را نقاشی کردند.

کارشناسان حراجی «ساتبیز» ارزش پرتره اثر «سادرلند»‌ را بین ۵۰۰,۰۰۰ الی ۸۰۰,۰۰۰ پوند برآورد کرده‌اند. این اثر در ششم ژوئن به مزایده گذاشته خواهد شد.

logo-samandehi