نکوداشت هنرمندان نامدار استان زنجان برگزار می شود

سومین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار ذیل سفر "هفت بحر هنر" با محوریت و مقصد استان زنجان همراه با برگزاری طرح میلاد ، گرامیداشت جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این خطه از کشور، با همت و حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر و جمعی از مدیران استان سه شنبه - ۲ آبان ۱۴۰۲- در تالار هنری فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، با عنایت به سیاستگذاری و افق های ترسیم شده از سوی صندوق اعتباری هنر در راستای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و نهادینه کردن عدالت فرهنگی و توجه به هنرمندان نامدار و پیشکسوت استانی، سومین آئین نکوداشت با محوریت هنرمندان استان زنجان برگزار می شود.

صندوق اعتباری هنر تلاش دارد در این آئین ضمن ارج نهادن به یک عمر فعالیت و مجاهدت فرهنگی و هنری آن دسته از نامداران، هنرمندان و فعالان فرهنگی هنری که در جغرافیای منطقه محل زیست خود از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، تجلیلی در خور شأن آنها نیز بعمل آورد.

براین اساس صندوق اعتباری هنر پس از آئین نکوداشت " هفت بحر هنر" در خوانسار و نکوداشت نامداران استان گیلان، در سومین گام خود این بار در استان زنجان، به بهانه گرامیداشت و اعلام شادباش روز تولد افراد و هنرمندان شاخص که دارای جایگاه ویژه در حوزه های مختلف هنری هستند به نحوی شایسته، تجلیل و قدردانی بعمل آورد.

صندوق اعتباری هنر هدف از این اقدام را الگو سازی برای جوانان، پاسداشت شأن و جایگاه هنرمندان شاخص و نامدار، تأکید بر اینکه در حوزه هنر بازنشستگی وجود ندارد، تعامل مستمر و سازنده با این قشر فرهیخته و... عنوان و معتقد است؛ در اینگونه دورهمی ها که جوانان هنرمند نیز حضور دارند، علاوه بر دیدار چهره به چهره هنرمندان و نامداران که در مسائل اجتماعی به عنوان گروه های مرجع محسوب می شوند، منجر به زمینه سازی برای انتقال تجریبات و الگو پذیری برای این قشر نیز فراهم شود.

در این مراسم که عصر سه شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۲ - در تالار هنری فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می شود قرار است از ۲۰ هنرمند نامدار و دارای درجه یک هنری و یا پیشکسوت در رشته های سینما، تجسمی، موسیقی، تئاتر و ... تجلیل شود.

سال گذشته نیز سفر "هفت بحر هنر" با حضور مسئولان صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان عرصه های مختلف کشور و مدیران شهر خوانسار، در آئینی با شکوه نکوداشت چهره ماندگار خوشنویسی ایران استاد یدالله کابلی خوانساری با عنوان «سماع در سماع» خردادماه ۱۴۰۱ ، در فرهنگسرای خانواده شهر خوانسار برگزار شد. این سومین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار، پیشکسوت و یا دارای نشان درجه یک هنری ست که در استان ها توسط صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی برگزار می شود.

براساس افق های ترسیم شده و برنامه ریزی انجام گرفته، صندوق اعتباری هنردر نظر دارد تا پایان سال جاری در چند استان دیگر کشور نیز آئین نکوداشت هنرمندان نامدار همراه با طرح میلاد را برگزار نماید.

logo-samandehi