نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل برگزار می شود

آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل به همت صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، ذیل سفر" هفت بحر هنر"، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در اردبیل برگزار می شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، آئین نکوداشت حدود ۳۰ نفر از نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل در رشته های مختلف سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، شعر و ادب، موسیقی و رسانه، عصر چهارشنبه – ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲، با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، مسئولان استانی، محلی و جمع کثیری از هنرمندان و نامداران استان اردبیل در تالار مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می شود.

براساس برنامه ریزی انجام گرفته مقرر شده است تا تمرکز حضور فقط مختص هنرمندان و نامداران مرکز استان نباشد بلکه هنرمندان شاخص شهرها و شهرستان های تابعه استان اردبیل نیز همراه با خانواده های خود در این مراسم حضور بهم رسانند.

انتقال تجارب و الگو قراردادن هنرمندان پیشکسوت به ویژه برای نسل جوان و تأکید بر جایگاه ویژه شهرستان‌ها در پرورش نخبگان فرهنگی و هنری، از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

یادآور می شود که سید مجید پوراحمدی، مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ماه گذشته (آبان ماه ۱۴۰۲) با حضور در منزل استاد عسگر شاهی زاده انزابی شاعر آئینی، حماسی کشور، ضمن عیادت از این شاعر اهل بیت (ع)، از برگزاری مراسم ویژه تکریم و تجلیل از استاد شاهی درآینده نزدیک در استان اردبیل خبر داده بود که در این مراسم از مقام فرهنگی و ادبی این شاعر و ادیب برجسته کشور نیز تجلیل خواهد شد.

این چهارمین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار، پیشکسوت و یا دارای نشان درجه یک هنری است که در استان ها توسط صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی برگزار می شود.

logo-samandehi