صندوق اعتباری هنر بازوی قوی اقتصاد هنر است

حمایت از هنرمندان با ساخت مسکن

مدیر‌عامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر یک بازوی بسیار قوی در حوزه اقتصاد هنر است، افزود: چهار شرکت ذیل صندوق هنر داریم که فعالیت‌شان در راستای تقویت اقتصاد هنر و هنرمندان است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که صبح امروز یکشنبه در مجموعه باغ زیبا برگزار شد، گفت: صندوق اعتباری هنر یک مجموعه حمایتی با مجموعه گسترده‌ای از رسته‌ها و خدمات با ۱۰۲هزار نفر عضو است.

وی افزود: در صندوق هنر دوبال حرکتی داریم، اول بحث حمایتی است که با ۳۳ طرح فعال در حوزه‌های مختلف اقدامات حمایتی انجام می‌شود.

مدیر‌عامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر یک بازوی بسیار قوی در حوزه اقتصاد هنر است ادامه داد: بحث دوم توانمندسازی هنرمندان است که در همین راستا ۴ شرکت ذیل صندوق هنر داریم که فعالیت‌شان در راستای تقویت اقتصاد هنر و هنرمندان است.

وی گفت: در دوره اخیر طرح‌های بسیاری در قالب طرح‌های درمانی و اقامتی برای رفاه هنرمندان و اهالی فرهنگ ترتیب داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق هنر گفت: در دوسال گذشته اتفاقات بسیار مهمی در صندوق هنر با حمایت جدی وزیر فرهنگ و معاونین وزیر محقق شده است.وی ادامه داد: طرح میلاد در راستای تحقق عدالت فرهنگی تا امروز در ۳ استان و ۲ شهرستان اجرا شده است و در این طرح هدف این است که تجلیل از پیشکسوتان و اصحاب فرهنگ در شهر خود هنرمندان صورت گیرد و این مراسم‌ها فقط در تهران برگزار نشود.

پوراحمدی ضمن تاکید برپیگیری وضعیت مسکن هنرمندان به مدیران استانی افزود: بحث مسکن هنرمندان اولویت اول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حمایتی است.

وی ادامه داد: در شهر تهران زمینی فراهم شده که با نام شهر هنر ساخت مسکن متقاضیان در حال پیشرفت است و در استان‌ها هم با پیگیری‌های مدیران کل و هماهنگی با اداره راه و شهرسازی طرح ساخت مسکن هنرمندان باید با جدیت صورت گیرد.

logo-samandehi