گرافیک هندسی فرش روی لباس‌های پاییز


ورونیکا اترو در مجموعه پاییز 2015 خود تمام حس راحتی خانه را نشان می‌دهد، راحتی‌ای که برگرفته از سابقه فعالیت خانواده او به عنوان طراح داخلی است.

کت‌های بدون دکمه مجلل که در اطراف بدن حرکت می‌کنند، بلوز زنانه ژاکارد و شلوارهایی که از پیژاما الهام گرفته شده، به همراه کاغذ دیواری‌های نقش‌دار پس زمینه، پرده‌های نقش دار و اثاثیه لوکس، همگی نشان دهنده گرافیک هندسی است که با الهام از الگوهای فرش به دست آمده است.

لباس‌های رویی چهل تکه‌هایی از موهر، جیر، چرم و پوست‌های عجیب و غریب بود. ورونیکا اترو در مورد این مجموعه گفت: "این یک ماکسیمالیسم کنترل شده است که در آن اشکال به طرز مناسبی در کنار هم قرار گرفته‌اند، اگرچه مواد آن کمی غیرعادی است."

معنای این حرف همان ترکیب غنی از پارچه‌های خانگی مانند ژاکارد، مخمل، پولک دوزی، ابریشم‌های چاپی و... است که معمولا در خانه‌های دهه 60 میلادی به کار می‌رفت. آنها به اشکالی با برش‌های تند تبدیل شده‌اند و درژاکت کشباف پسرانه با یک شلوار باریک، یا یک جلیقه چهل تکه با دامن گشاد دیده می‌شوند.

اترو می‌گوید: "شما می‌توانید یک دقت نظامی داشته باشید بدون اینکه واقعا نظامی باشید." در این مجموعه یک حس نوستالژی وجود دارد که فضایی مبهم و مه آلود از دهه 60 و70 میلادی را برای بیننده زنده می‌کند. مجموعه پاییزه اترو مناظر انتزاعی گسترده‌ای را نشان می‌دهد و به گفته طراح "من می خواستم فضای خارج را به داخل بیاورم" وقتی خانه شما اینقدر خوب است چرا شما مثل آن نباشید؟

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi