نمایشگاه پوستر هنرمندان بین المللی جنبش وال استریت در حوزه هنری


این نمایشگاه شامل 36 پوستر طراحی شده توسط هنرمندان بین المللی همراه با این جنبش است که بیشتر آن ها از ایالات متحده آمریکا هستند.
آنچه نمایشگاه هنر اعتراض را به نمایشگاهی مفید برای هنرمندان، هنرجویان و کارشناسان علوم اجتماعی و سیاسی جذاب می کند، این است که نام هنرمندان و عنوان اثرشان در کنار هر یک از پوستر ها ذکر شده تا هنرمندان و مخاطبان ایرانی بتوانند با آن ها آشنایی پیدا کنند.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ری کراس، جاش مک فی، رینا دین، کاترین بال، ناویا نارودریگز، راب شریدان، استیو آلفارو، بیژن خدابنده، آرون کوهن، جیمی هندن، کالین اسمیت و ... هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به چشم می خورد.
شعارهایی که در این پوسترها به کار گرفته شده، بسیار تامل انگیز هستند و نشان دهنده کاربرد هنر برای اهداف اجتماعی به شمار می روند.
از جمله این شعارها می توان به این موارد اشاره کرد: هی وال استریت! آیا آنقدر کوری که نمی توانی ببینی؟، پول بیش از اندازه حرف می زند، ثروتمندان را بخورید پیش از آن که شما را بخورند، آغاز نزدیک است، فقرت را به من بده، ما طعمه نیستیم، درود بر همیاری، با همدیگر اشغال کنیم، شرکت ها را تعطیل کنید، جنگ با زنان جنگی با همه است و ...
نمایشگاه جنبش اشغال وال استریت به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و با همکاری سعید خاوری نژاد پژوهشگر هنرهای تجسمی برپا شده است. به گفته این مترجم و پژوهشگر، نمایشگاه هنر اعتراض محصول پژوهشی درخصوص ابعاد هنری جنبش اشغال وال استریت است که منجر به برگزاری نمایشگاه پوسترهای طراحی شده توسط هنرمندان بین المللی شد.
این نمایشگاه مشتمل بر پوسترهایی در قطع 100 در 70 است که تا 25 شهریورماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپا خواهد بود و هنرجویان و دانشجویان علوم سیاسی و اجتماعی می توانند برای بازدید از این پوسترها به خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

logo-samandehi