همفکری با هنرمندان برای جانمایی مجسمه‌های سمپوزیوم / وزارت امور خارجه خریدار آثار سمپوزیوم شد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، مهندس حمیدرضا نیلی در حاشیه بازدید از هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با اشاره به برگزاری این سمپوزیوم در سطح بین‌المللی گفت: برپایی این سمپوزیوم در سال‌های اخیر و در سطح بین‌المللی باعث ارتقای اعتبار هنری کشور شده است.

اینکه شهرداری برای هفتمین سال متوالی اقدام به برگزاری این سمپوزیوم کرده است هم نشان دهنده شأنیت بالای سازمان زیباسازی شهرداری تهران است و هم نشان‌دهنده این است که ماهیت برگزاری این سمپوزیوم بسیار حرفه‌ای است و سازمان در این مسیر از جایگاه خوبی برخوردار است.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: حضور همزمان هنرمندان ایرانی و خارجی در این رویداد هنری اعتبار ویژه‌ای برای هنر مجسمه‌سازی کشورمان است که به مرور وضعیت مطلوب‌تری هم پیدا می‌کند.

نیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از 2 متریال سنگ و آهن در این سمپوزیوم گفت: استفاده همزمان از دو متریال سنگ و آهن اقدام خوبی بود که باعث جذب هنردوستان و هنرمندان مجسمه‌سازی بیشتری شد. از طرف دیگر امسال بیش از دوره‌های قبل شاهد ساخت مجسمه‌های شهری در ابعاد بزرگ هستیم و این برای برخی نقاط از شهر بسیار لازم بود.

این مسئول شهری با اشاره به اهمیت جانمایی درست مجسمه‌ها در شهر اظهار داشت: نکته مهمی که با پایان برگزاری این سمپوزیوم باید در نظر بگیریم جانمایی درست این آثار است. باید این مجسمه‌ها در مکانی مستقر شوند که با هویت مکانی مورد نظر هم‌خوانی داشته باشند و باعث ارتقای کیفی فضای شهری شوند. از این رو پس از این سمپوزیوم به همراه هنرمندان و متخصصان این حوزه همفکری خواهیم داشت.

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار خلق شده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران تا پایان آبان ماه در محوطه برج میلاد برپاست و عموم علاقمندان می‌تواند به صورت رایگان همه روزه با حضور در سایت سمپوزیوم از این مجسمه‌ها دیدن کنند.

وزارت امور خارجه خریدار آثار سمپوزیوم است

اکبر امینیان مدیرکل پشتیبانی وزارت امور خارجه کشور گفت: اگر شهرداری تهران موافقت کند از خرید تعدادی از آثار سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران استقبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، اکبر امینیان در حاشیه بازدید از هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران با ابراز خرسندی از برپایی این رویداد هنری، اظهار داشت: امسال برای اولین بار از این سمپوزیوم بازدید کردم. برپایی این رویداد هنری گام بلندی است که شهرداری برای ارتقای فضای شهری و هنر مجسمه سازی برداشته است بنابراین باید در این زمینه به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور شهروندان در این رویداد بزرگ هنری تصریح کرد: در حالی که شهرداری برای ارتقای هنر مجسمه‌‎سازی و زیباسازی شهر سرمایه‌گذاری کرده است اما هنوز تعداد بازدیدکنندگان از این سمپوزیوم محدود است.

اگر شهرداری موافقت کند وزارت امور خارجه نیز برای خریداری تعدادی از این مجسمه‌ها استقبال می‌کند. از این طریق سایر ارگان‌ها هم برای اعتلای هنر مجسمه سازی با شهرداری همراه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنر مجسمه‌سازی در سایر کشورها از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: در کشورهایی چون آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و اروپای شرقی برای مجسمه و مجسمه‌سازان اهمیت زیادی قائلند این در حالی است که خوشبختانه با اقدامات اخیر شهرداری تهران شاهد گام‌های موثری برای اعتلای هنرمجسمه سازی هستیم.

سمپوزیوم مجسمه‌سازی شروعی برای کارهای هنری از روزنه زیباسازی شهری است

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اقدام ارزشمندی است و می‌تواند شروع خوبی برای کارهای هنری از روزنه زیباسازی شهری باشد.

ابوالفضل قناعتی، با بیان این مطلب گفت: هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی که به شکل بین‌المللی و با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی در برج میلاد برگزار شد اقدام ارزشمندی بود.

این اقدام می‌تواند شروع خوبی برای ارائه کارهای هنری از روزنه زیباسازی شهری باشد و تجربه خوبی برای هنرمندان و شرکت‌کنندگان در آن در پی داشت.

قناعتی به صدور فرهنگ از دریچه این سمپوزیوم اشاره کرد و افزود: این حرکت که با تفکر ایرانی و اسلامی انجام شد هم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هنرمندان داخلی و هم با امکانات داخلی می‌تواند سبب صدور فرهنگ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز کرد: این سمپوزیوم تجربه خوبی از افراد با تجربه در این عرصه برای جوانترها خواهد داشت و از طرف دیگر اشتغال‌زائی در حوزه هنر را قوت می‌بخشد.

وی با اشاره به دیگر مزیت‌های برگزاری چنین سمپوزیوم بین‌المللی در داخل کشور گفت: این حرکت می‌تواند با تکیه بر آورده‌ها و تولیدات داخلی هنرمندان از خروج ارز جلوگیری کند و صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌ها داشته باشد.

البته برگزاری این سمپوزیوم با توجه به شروع کار شاید ایراداتی هم داشته باشد ولی در کل گام خوبی در این حوزه از طرف سازمان زیباسازی برای ترویج هنر برداشته شده است. از طرفی این حرکت که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شده، می‌تواند پایگاهی قوی برای سایر استان‌های کشور و بعضا خارج از کشور برای تولیدات هنری و المان‌های شهری باشد.

وی ورود سازمان زیباسازی شهر تهران را به مقوله هنر و حمایت از هنرمندان از تولیدات هنری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر می‌تواند سبب قوام در تولید آثار هنری، افزایش تجربه و خلاقیت مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و نقش مهمی هم در اشتغال‌زائی ایفا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران از این حرکت ارزشمند حمایت و از آن استقبال می‌کنم .

وی ابراز کرد: در مجموع امیدوارم با این شروع خوب بتوانیم به سمت و سویی برویم که تولیدات هنری ما که البته با دقت، توجه و حوصله ساخته می‌شوند در منطقه و سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته و برای استفاده از آنها مشتاق شوند.

قناعتی با بیان اینکه آینده درخشانی برای هنرمندان عرصه مجسمه سازی متصور هستم، گفت: این سمپوزیوم می‌تواند شروع خوبی برای عرضه تولیدات هنری و انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی به دیگر کشورها باشد.

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار خلق شده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران تا پایان آبان ماه در محوطه برج میلاد برپاست و عموم علاقمندان می‌تواند به صورت رایگان همه روزه با حضور در سایت سمپوزیوم از این مجسمه‌ها دیدن کنند.

سمپوزیوم مجسمه‌سازی به زبان هنر تاریخ یک کشور را به تصویر می‌کشد

غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: سمپوزیوم مجسمه‌سازی کار بسیار ارزشمندی است که می‌تواند به زبان هنر تاریخ یک کشور را برای هنرمندان بین المللی به تصویر کشیده و سبب صدور افکار و فرهنگ اسلامی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، برگزاری هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران را توسط سازمان زیباسازی شهر تهران کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: این حرکت فرهنگی می‌تواند سبب صدور افکار و اندیشه‌های ایرانی اسلامی شود.

این سمپوزیوم بین‌المللی می‌تواند به زبان هنر که زبانی بسیار ظریف و ریز بین است همه ظرافت، عزت و شرف، تاریخ پر فراز و نشیب و افتخارات یک کشور را به تصویر بکشد.

عموما بخشی از تاریخ را می‌توان به زبان هنر و معماری در قالب خلق تصاویر و مجسمه‌های پر معنا برای دیگران بیان کرد به ویژه آنهایی که این تاریخ را ندیده و یا با زوایای آن آشنا نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولین چیزی که در نشان دادن تاریخ یک سرزمین گواه است همان آثار بر جای مانده از آن است و از آنجا که انقلاب ما نیز انقلابی فرهنگی بوده، کار فرهنگی و ارائه تاریخ به زبان فرهنگ و هنر ارزش بالایی دارد و جا دارد تا از سازمان زیباسازی شهر تهران برای برگزاری اینچنین حرکت فرهنگی آن هم با حضور هنرمندانی از سراسر ایران و دیگر کشورها تشکر کرد.

وقتی جمعی از آفرینندگان هنر و آثار هنری در حوزه مجسمه‌سازی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند هم می‌توانند از اثر هنری در حال اجرا الهام بگیرند و هم می‌توانند از آن تاثیر پذیر باشند.

انصاری با بیان اینکه این سمپوزیوم یک تجمع بین‌المللی از خالقان مجسمه، المان‌ها و نمادهای مختلف است، گفت: این حرکت عظیم فرهنگی می‌تواند تاثیرات زیادی برای هنرمندان ایرانی و خارجی داشته باشد.

وی به تبادلات فرهنگی که در این میان رخ خواهد داد، اشاره کرد و افزود: آثاری که در این سمپوزیوم ساخته شده سال‌ها و زمان‌های طولانی قرار است در معرض دید عموم قرار گیرد و می‌تواند تاثیرات فرهنگی و تربیتی مثبتی در جامعه داشته باشد و از طرفی بر هنرمند خارجی که برای ساخت آن به ایران آمده الهامات بسیاری از فرهنگ ایرانی و اسلامی القا شود.

انصاری با بیان اینکه هنرمندان و ارزش کار هنری در این سمپوزیوم بهتر درک خواهد شد، گفت: در مجموع این حرکت فرهنگی تاثیرات بسیاری خواهد داشت و خلق تولیدات هنری را بیشتر از آنچه وجود دارد مورد اهمیت قرار می‌دهد.

لازم به یادآوری است نمایشگاه آثار خلق شده در هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران تا پایان آبان ماه در محوطه برج میلاد برپاست و عموم علاقمندان می‌تواند به صورت رایگان همه روزه با حضور در سایت سمپوزیوم از این مجسمه‌ها دیدن کنند.

logo-samandehi