مجسمه اتری lexus در هفته هنر میامی

طراح هلندی Marjan van Aubel قدرت استفاده از انرژی خورشیدی را برای ایجاد چیدمان "8 دقیقه و 20 ثانیه" برای Lexus افزایش داد.


به گزارش گالری آنلاین، در نگاه اول بازدیدکنندگان مؤسسه هنرهای معاصر میامی (ICA Miami) گمان میکنند که یک خودروی مفهومی لکسوس Future Zero-Emission Catalyst (LF-ZC) با اندازه واقعی را می‌بینند که در باغ مجسمه‌های موزه نشسته است. با بررسی دقیق تر، شکل خودرو به عنوان یک اثر هنری تعاملی زنده می شود که با نزدیک شدن مردم به نور و صدا واکنش نشان می دهد، و همه اینها با انرژی خورشیدی اتفاق می افتد.

چیدمان «8 دقیقه و 20 ثانیه» توسط Marjan van Aubel حضور بینندگان را در حالی که در اطراف آن حرکت می‌کنند و دیدگاه‌های مختلف شکل خودرو را بررسی می‌کنند، دنبال میکند. چهار سنسور حرکت مجزا جرقه می‌زند و نور ساطع می‌کند تا مانند آب بر روی پایه‌ی اثر هنری موج بزند، که نشان‌دهنده پلت‌فرم EV خودروی لکسوس است. در فواصل غیرمنتظره، این مجسمه منظره ای زودگذر را تنظیم می کند: نور به عنوان اوج ملودی در سراسر آن پخش می شود، دینامیک ماشین را در حرکت منعکس می کند و یک نگاه اجمالی حسی به انرژی رانندگی ارائه می دهد. با پیشرفت روز، طلوع آفتاب گرم که در سراسر صفحات OPV منعکس می شود، جای خود را به رنگ های سردتر می دهد.

«نصب در مورد نور نیست، بلکه درباره کاری است که نور می تواند انجام دهد. ما در حال بازی با نورپردازی هستیم،» مرجان ون اوبل در مصاحبه ای اختصاصی در هفته هنر میامی 2023 توضیح میدهد.


logo-samandehi