بازسازی جریان ماگما با استفاده از شیشه سیاه شکسته

این اثر هنری عجیب که ظاهراً در زمین ذوب می‌شود و شیشه‌های شکسته سیاه می‌ریزد، رویکرد مجسمه‌سازی Debombourg را برای بررسی روابط انسانی بین مردم با اشیایی که زندگی روزمره آنها را شکل می‌دهند، منعکس می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین، جشنواره PASSAGES INSOLITES یک رویداد هنری است که هر تابستان در Quebec، کانادا، در مناطق Place Royale، Petit Champlain و Old Port برگزار می‌شود. بیش از چهل هنرمند از شهر و خارج از کشور برای دهمین سالگرد آن، از عموم مردم دعوت می‌کنند تا دیدگاه‌های خود را در رابطه با آثار حساس و غافلگیرکننده در فضای عمومی بیان کنند. این آخرین نسخه که تا پایان تابستان ادامه می‌یابد، میزبان سازه‌های خاص هنرمند Baptiste Debombourg با نام Dark Tide است.

اثر Dark Tide الهام گرفته از ساختمان بازسازی شده‌ی خود Debombourg است که در آن آثار تاریخی در کنار عناصر معماری معاصر قرار دارند. هنرمند با برداشتن یک قدم جلوتر، فضای نمایشگاه را به عنوان دفتری با پلان باز تصور می کند که توسط یک فاجعه طبیعی آسیب دیده است.

«جریان عظیم شیشه‌های سیاه شکسته همه چیز را در مسیر خود مدفون کرده است، مانند رانش زمین، فوران آتشفشان یا موج جزر و مدی. این هنرمند توضیح می‌دهد که راه رفتن روی ماگمای شکننده یک تجربه حسی فراگیر است که ما را دعوت می‌کند تا آگاهی محیطی خود را زیر سوال ببریم. او برای جان بخشیدن به سازه خود، شیشه‌های لمینت سیاه شکسته از Vitroplus، لاک سیاه، میخ، چوب، سیلیکون و نوار به ابعاد 3.5 × 10 x 9 متر را ترکیب کرد.


logo-samandehi