شیشه به مثابه کاغذ طراحی هنرمند

هنرمند Simon Berger با ضربات دقیق بر روی شیشه، از این ماده شکننده مانند یک ورق کاغذ برای خلق پرتره استفاده می کند.


به گزارش گالری آنلاین، Simon Berger استفاده از این تکنیک را در سال 2016 آغاز کرد و در طول سال ها، توانایی خود را در تسلط بر ترک های عنکبوتی شکل بر روی شیشه و مطابق با نیازهای خود تقویت کرد. او با استفاده از شیشه ایمنی و چکش توانسته است نحوه تفکر ما در مورد پرتره را دگرگون کند. در حالی که پرتره‌های شیشه‌ای Simon Berger درنوع خود بی نظیر هستند، اما در سال‌های اخیر نیز این مهارت را تقویت کرده است.

آثاراین هنرمند با دسته بندی ورقه های شیشه و پخش پرتره ها در سرتاسر آنها، جان تازه ای گرفته اند. در یکی از چیدمان ها، مکعب‌های شیشه‌ای به طرز ماهرانه‌ای، پرتره سه‌بعدی یک شیر را خلق کرده است و در چیدمانی دیگر چندین پرتره با جمجمه ها تلفیق شده اند تا چرخه زندگی را تفسیر کنند.

همچنان که این هنرمند به ارتقای هنر خود ادامه می دهد امیدوار است امکانات هنری بی حد و مرز شیشه را به مردم نشان داده و اینکه این رسانه صرفاً در هنر مجسمه سازی کاربرد ندارد.

او در مصاحبه اش به My Modern Met می‌گوید: "استفاده از شیشه به‌عنوان ماده اولیه‌ این امکان را در اختیار من گذاشت تا برای خلق اثر هنری آن را با زور بازوی خود تلفیق کنم؛ در عین حال نیز به بررسی ماده ای بپردازم که قابلیت های آن هنوز به پایان نرسیده است. شیشه یک قرن سابقه در هنر کاربرد دارد، اما حضور آن در هنر معاصر به طور پیوسته در حال توسعه است."

او همچنین در توضیحات خود می گوید: "شیشه شکسته معمولا بار معنایی منفی دارد اما امیدوارم بتوانم از طریق هنر خود، مردم را تشویق کنم که برداشت های اولیه خود را نادیده گرفته و به کشف جنبه‌های جذاب جدید بپردازند."

این هنرمند می‌افزاید: "تعامل بین شفافیت و تیرگی متریال باعث می‌شود راه‌هایی برای نگاه کردن و دیدن وجود داشته باشد. قابلیت های متنوع و بی پایانی که هنوز می‌توانم کشف کنم، چیزی است که مرا به ادامه کار با شیشه سوق می‌دهد."


logo-samandehi