تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه های آزاد هنری تا پایان اردیبهشت ماه 1403

محمد حسین اسماعیلی گفت: مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه های آزاد هنری تا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه تمدید شد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش اعلام کرد: با توجه به برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر و استقبال و درخواست آموزشگاه های آزاد هنری سراسر کشور، مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه های آزاد هنری تا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه تمدید شد.

مدیرکل دفتر آموزش با تشریح اجمالی از روند برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر گفت: این رویداد مهم هنری که برای نخستین بار برگزار می شود مختص همه آموزشگاه های آزاد هنری و هنرستان های هنرهای زیبا در سراسر کشور است که در رشته های هنری به رقابت می پردازند و مانند تمامی المپیاد ها نفرات برتر در سطح ملی جام و مدال قهرمانی هنر را به دست خواهند آورد.

وی افزود: علاقمندان به شرکت المپیاد ملی آموزش هنر پس از ثبت نام، با توجه به موارد تشریحی در فراخوان المپیاد و با توجه به رشته های هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی داوری و انتخاب خواهند شد و در نهایت منتخبین استانی با نظر و رای داوران در سطح ملی انتخاب و قهرمان المپیاد در هر رشته معرفی خواهد شد.

اسماعیلی با توجه به اهداف این رویداد گفت : مهم‌ترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشغول به تحصیل در هنرستان های هنرهای زیبای سراسر کشور و هنرجویان آموزشگاه های آزاد هنری، همچنین تشویق و توسعه کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی است .

شایان ذکر است: تیم های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت نمایند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها ی هنری که در آن شرکت می کنند را نیز داشته باشند . برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.amoozeshehonar.farhang.gov.ir وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت نمایند و با هماهنگی مدیران آموزشگاهها و هنرستان ها نسبت به ثبت نام تیم ها اقدام نمایند.

logo-samandehi