فراخوان اولین سمپوزیوم مجسمه سازی مشاهیر و مفاخر شهر همدان

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشاهیر و مفاخر کهن شهر همدان را برگزار می نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان، این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری این شهر برگزار می شود. هنرمندان گرامی می توانند جهت شرکت با ارائه سوابق حرفه ای مرتبط در این سمپوزیوم ثبت نام نمایند.

ویژگی های سمپوزیوم:

این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس و نیم تنه بوده و با توجه به شرایط اضطراری و بحرانی کشور به دلیل پاندمی کرونا و حفظ سلامت هنرمندان عزیز از مخاطرات پیش رو، اجرای آثار در یک فضای جمعی، برای گردهمایی هنرمندان مجسمه ساز محقق نشد و هنرمندان در کارگاه های خود به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

شرایط شرکت:

تمامی داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای سابقه و تجربه طراحی و ساخت سردیس و مسلط و آشنا به قواعد آناتومی سردیس (پرتره) باشند. انتخاب هنرمندان بر اساس رزومه و سوابق هنری مرتبط و تسلط بر اجرای آثار فیگوراتیو توسط اعضای هیئت داوری صورت می گیرد.

شرایط اجرای آثار:

اندازه سردیس ها – بر اساس مقیاس 1.5 برابر ابعاد طبیعی سر انسان – با ارتفاع 80 تا 90 سانتی متر تعیین شده است. جزئیات ساخت آثار در جلسات کارشناسی و هماهنگی با هنرمندان منتخب اعلام خواهد شد.

تهیه تمامی مواد و مصالح ساخت اعم اسکلت فلزی، خمیر و گل مجسمه سازی و ... بر عهده هنرمند خواهد بود.

هنرمندان می بایست در پایان زمان تعیین شده، سردیس کامل ساخته شده را پس از تایید داوران و ناظران هنری قالب‌گیری شده و با رنگ آمیزی نهاییبه همراه قالب ساخته شده به ستاد اجرایی سمپوزیوم تحویل دهند.

هدیه ورودی:

به هر یک از هنرمندان راه یافته به سمپوزیوم پس از اجرا و تحویل کامل اثر(اثر قالب گیری شده با فایبرگلاس و ماکت نمایشگاهی) مبلغ 400.000.000 ریال به همراه لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.

دبیرخانه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مشاهیر و مفاخردر نظر دارد ماکت نمایشگاهی آثار منتخب را نگهداری و به نمایش بگذارد. از این رو هنرمندان منتخب می بایست ماکت گچی در ابعاد 40 سانتی متر به همراه جزئیات (مشخصات چهره و لباس) را پیش از برگزاری رویداد به دبیرخانه سمپوزیوم تحویل دهند.

ارکان سمپوزیوم

شورای سیاست گذاری:

رئیس شورای سیاست گذاری: وحید علیضمیر

اعضاء شورا: حسین خانجانی، محمدسعید ایزدی، رضوان سلماسی، سید امیر فاضلیان، احمد بهروزی فرد، احسان خدری زاده، سارا سعیدی

رییس سمپوزیوم:

حسین خانجانی

دبیر سمپوزیوم:

سید امیر فاضلیان

شورای انتخاب آثار:

سعید شهلاپور، بیژن غنچه پور، حسین علی عسگری


گاه شمار سمپوزیوم

آخرین مهلت ارسال رزومه: 99/10/15

داوری : 99/10/20

اعلام نتایج: 99/10/22

افتتاحیه: 99/11/25

تحویل آثار: 1400/1/31

یادآوری

به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه کار، خودداری نموده و یا موفق به اتمام و تحویل کامل اثر نشوند، لوح تقدیر و مبلغ تعیین شده تعلق نخواهد گرفت.

تشخیص تکمیل و اتمام سردیس ساخته شده، با شورای انتخاب هنرمندان خواهد بود.

چگونگی ثبت نام

متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به سایت http://simasabz.hamedan.ir/ جهت دریافت فایل فرم ثبت نام و ارسال مدارک ثبت نام خود به ایمیل ادرس simasabz.hamedan@gmail.com اقدام نمایند.

دریافت فرم ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام

ارائه رزومه مستند به صورت فایل پی دی اف

ارائه حداقل 5 تصویر – به صورت فایل تصویری با کیفیت و فرمت JPG - از آثار فیگوراتیو شامل سردیس، نیم تنه و پیکره

ارائه یک قطعه عکس 4*3

سایر موارد

کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بوده و حق استفاده از این آثار به هر نحو و درج تصویر آثار در بروشور، کاتالوگ و تمامی آثار چاپی برای دبیرخانه سمپوزیوم محفوظ است.

نشانی دبیرخانه (دفتر طراحی شهری)

همدان، میدان رسالت، بلوار ولایت، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری

مسئول روابط عمومی: سارا سعیدی

تلفن: 38237599-081

logo-samandehi