احیای اشتیاق به دست سازه ها با مجسمه‌های مرمری

هنر دستی، طبیعت بکر فلز، مرمر و بوم را در هم می آمیزد

هنرمند مشهور ایتالیایی Vincenzo Lo Sasso، با بهره گیری از تجریه خلاقانه چند رشته‌ای خود شامل مد، عکاسی و تئاتر قدم به عرصه سنتی نقاشی رنگ روغن و مجسمه‌سازی گذاشت.


به گزارش گالری آنلاین، جدیدترین مجموعه او، با عنوان هنر دستی، بطور نمادین و با هدف احیای اشتیاق به هنر دستی به ویژه در میان نسل جوان در زمانی که ساخت مجسمه‌های ماشین‌محور بر آن حاکم است، این دو تکنیک را در هم آمیخته است. این مجموعه با تاکید بر فاصله گرفتن از کپی برداری و بازتولید گرافیکی، ماهیت ملموس بوم نقاشی، فلزات و سنگ مرمر را در هم می آمیزد و با خلق روایتی هنری هنرمندان را به چالش کشیده تا بار دیگر با جنبه های بکر خلقت ارتباط برقرار کرده و پیچیدگی های آن را کشف کنند.

هنرمند Vincenzo Lo Sasso به این نتیجه رسیده است که مجسمه سازی به سبک مکانیزه و ماشینی رایج امروز، منجر به خلق آثار کپی برداری شده از آثار گذشته و یا در بهترین حالت بازتولید طرح‌های گرافیکی می‌شود. به همین دلیل این هنرمند چند رشته‌ای با هنر دستی در تلاش برای بازگرداندن ارتباط عمیق بین هنرمند و مواد (متریال ها) شده و باعث تعاملی تاثیر گذار با مواد موجود در طبیعت که در طول میلیون‌ها سال شکل گرفته اند، می شود. Lo Sasso خاطرنشان کرد که: «حس کردن مواد، درک ذرات آن و کار با موادی که طبیعت در طی میلیون ها سال خلق کرده است، بینش و تاثیرات روحی را ایجاد می کند که درغیر اینصورت دست نیافتنی خواهند بود».


logo-samandehi