اکسپو میلان 2015 ـ پاویون ژاپن/گزارش تصویری

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین پاویون ژاپن با شعار "تغذیه ی این سیاره، انرژی برای زندگی" و با هدف ارائه ی فرهنگ غذایی خود به عنوان یک نمونه ی کامل از یک رژیم غذایی سالم، پایدار و متعادل به اکسپو میلان 2015 ملحق شده است. علاوه بر این، این کشور این رویداد را فرصتی برای ترویج تصویر خود پس از زلزله ی ویران گر سال 2011، برای تشویق گردشگری و تجارت دیده است.

این پاویون که توسط اتسوشی کیتاگاوارا طراحی شده است شامل اینستالیشن هایی از دو معمار شناخته شده ی ژاپنی، نِندو و تیملب نیز می باشد.

این پاویون به ترکیب فرهنگ سنتی ژاپن با تکنولوژی می پردازد و در ساخت آن از روش فشاری اتصالات چوب تراش خورده بدون استفاده از مفصل های فلزی استفاده شده است. استفاده از چوب به عنوان یک منبع تجدیدپذیر، طرح را به مسائل مربوط به نگهداری و حفاظت از جنگل ها ارتباط می بخشد. شبکه های چوب سه بعدی ابن پاویون، نمادی از تغییرات فصلی ژاپن می باشد که از آن به عنوان "کاسه ای از تنوع" یاد می گردد.

با موضوع "تنوع هماهنگ" استودیوی خلاق تیملب، دو نمایشگاه هنری در این پاویون دارد. این دو اینستالیشن تعاملی در دو فضای جداگانه قرار گرفته اند که از فضای طرح همه جانبه تشکیل یافته است که بازدید کننده بایستی در از طریق یک گستره ی تکنوژیکال به آبشاری دیجیتال از اطلاعات راه یابد و دانشی توصیفی از مواد غذایی ژاپنی را دریافت کند.

به عنوان بخشی از این پاویون، استودیو ژاپنی نِندو یک میز ناهارخوری شیب دار همراه با مجموعه ای از صندلی های متناسب طراحی شده است. 24 صندلی با شیب میز ناهارخوری مه به تدریج صعودی چیده اند، هماهنگ و در جای خود ثابت شده اند. سرویس های کارد و چنگال غذاخوری نیز توسط همین استودیو طراحی و ساخته شده است.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

استفاده از چاپ استیک جهت کنترل تاچ اسکرین ها

استفاده از چاپ استیک جهت کنترل تاچ اسکرین ها

.

.

.

.

logo-samandehi