نردبان سبز در سیدنی؛ پاویونی سبز از معماران وو ترانگ نگیا

با تجسم معماری سبز، ایده ی "نرده بان سبز" ترکیبی ست از نردبان هایی از بامبو که تجهیزاتی محبوب از متریالی سنتی در ویتنام است. این نردبان ها در ویتنام ساخته و مونتاژ می شوند و سپس به استرالیا منتقل می گردند. بامبو "فولاد سبز" قرن بیست و یکم است. این گیاه رشد علفی بسیار سریعی دارد و به وفور کاشته شده و در ویتنام بسیار ارزان است و هر یک از این شاخه های بامبو کمتر از یک دلار هزینه خواهد داشت.

عناصر ساختاری این طرح، به شکل یک قاب گرید مانند متخلل اما مستحکم، از گلدان های کاشته شده در میان خود حمایت می نماید. این پاویون همچون یک اتصال فیزیکی بازدیدکنندان را به طبیعت متصل می نمایند و در نهایت به چیزی بیش از یک فرم، زیبایی و عملکرد تبدیل شده و به کاتالیزوری میان انسان و طبیعت بدل می گردد.

این پروژه منجر به افزایش آگاهی میان گیاهان سبز و طبیعت در بافت شهری، به ویژه در ویتنام می شود، جایی که فضاهای سبز هر روزه بیشتر و بیشتر از بین می روند.

پس از سه ماه نمایش "نردبان سبز" در باغ اصلی کتابخانه کوئینزلند در استرالیا، این پاویون به عنوان یک پروژه قابل توجه برای نمایشگاه های آینده به بنیاد هنر معاصر شرمن در سیدنی منتقل گردیده است. این نمایشگاه از 7 جولای آغاز شده و تا 10 دسامبر 2016 در این بنیاد برپا خواهد بود.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع:اتود

logo-samandehi