٤ عكس از یك پدیده نادر / وقتى رنگین‌كمان دست بر گردن دوموى میلان انداخت

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، از صبح چهارشنبه ٢٣ سپتامبر برابر با اول مهر شمسى، میلان در اثر یك توده هواى بسیار سرد و نیز بارش بارانى سیل آسا و رگبار گونه همه را غافلگیر كرد؛ از جمله شهردارى میلان را كه مانده بود با آب گرفتگى عجیب غریب شهر چه كند؛ این اتفاق در شرایطى رخ مى‌داد كه به جهت اكسپوى میلان ٢ ١٥ و نیز مهم‌ترین فصل توریستى اروپا، میلان از همیشه شلوغ‌تر بود و شاید بیش از همیشه به گرما نیاز داشت؛ در حالى كه همه از ترس شبى سرد و پناه گرفتن زیر سقفى گرم و خشك، به مترو و اتوبوس هجوم مى‌بردند ناگهان اتفاق جالب توجهى رخ داد كه هواشناسى‌هاى معتبرى مثل weather هم آن را پیش بینى نكرده بودند.

حوالى ساعت هفت بعد از ظهر به وقت میلان، هوا در تغییرى بنیادین رو به گرمى گذاشت و در میان انبوه باد و باران، آفتاب در غروب، طلوع طلایى و گرمابخشى كرد كه ماحصل آن شكل گیرى پدیده ناب رنگین كمان شد.

رنگین كمان بر فراز كلیساى ١٥٧ مترى دوموى میلان شكل گرفت و همه توریست‌ها و شهروندان میلانى را ذوق زده، دوربین به دست كرد؛ این رنگین‌كمان قریب به پنج دقیقه در آسمان میلان ماند تا همه فرصت انواع عكس‌ها از منظره نگارانه تا سلفى و یا حتى نمایش زنده آن به دیگران از طریق شبكه‌هاى ارتباطى مانند ایمو، تانگو ... را بیابند.

ساختمان دوموى میلان، چهارمین كلیساى بزرگ دنیا و از منظر جایگاه مذهبى مهمترین كلیساى كاتولیگ‌هاست؛ سبك معمارى خیره كننده آن گوتیك است و سراسر بنا با سنگ مرمر ساخته شده است؛ ١٥٧ متر ارتفاع دارد و از خصوصیات بارزش هزاران مجسمه از جمله مریم مقدس كه در بالاترین نقطه آن قرار دارد.

logo-samandehi