فروش 160میلیون یورویی 2تابلونقاشی رمبراند

به گزارش سرویس نقاشی گالری آنلاین به نقل از ایرنا ، در حالی که مساله فروش دو تابلوی نقاشی نفیس از «رمبراند» به موزه بزرگ آمستردام در ماه های گذشته جنجال های زیادی را در جامعه هنری و فرهنگی فرانسه برانگیخته بود، در آستانه خروج تابلوها از پاریس، روزنامه «فیگارو» به نقل از «فلور پلرن» وزیر فرهنگ و ارتباطات فرانسه اعلام کرد که کشورش بودجه لازم برای پس گرفتن فقط یکی از تابلوها را تهیه کرده است.
روزنامه «لوپوئن» نیز در گزارشی اعلام کرد که دولت هلند دوشنبه گذشته در مقابل پارلمان این کشور بودجه 80 میلیون یورویی برای خرید نخستین تابلو را تصویب کرده است.
براساس این گزارش، «جت بوسمکر» وزیر فرهنگ و آموزش عالی هلند، بازگشت این تابلوها به آمستردام را یک فرصت استثنایی برای کشورش دانست.
این تابلوها در سال 1634 میلادی توسط رمبراند نقاش برجسته هلندی کشیده شده است.
روزنامه لوپوئن با تاکید بر اینکه موزه «لوور» یکی از نخستین موزه های بزرگ جهان از نظر تعداد بازدیدکنندگان است، خروج این تابلوها را از خاک فرانسه شکستی برای موزه لور دانست.
اهمیت آثار نقاشی رامبراند نقاش هلندی (1669- 1606) در توجه ویژه وی در استفاده از عنصر نور در نقاشی است؛ وی با استفاده از نور و اسلوب ویژه رنگ آمیزی، حالات متغیر روان آدمی را نمایان می سازد و کلیتی بصری سرشار از سکوتی روحانی و تعمقی فیلسوفانه پدید می آورد.

logo-samandehi