آیا موزه‌هاى اروپا به آپارتاید رسانه‌اى تن مى‌دهند؟ / بلیت رایگان فقط براى خبرنگاران اروپایى!

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، مسئول گیشه فروش بلیت موزه دار اوفیتزى در فلورانس ایتالیا اعلام كرد: فقط خبرنگاران اروپایى مى‌توانند به صورت رایگان از این موزه دیدن كنند؛ این ابلاغى‌ست كه در ١ روز اخیر به ما شده و ما باید آن را اعمال كنیم.

این دستورالعمل كه عصر چهارشنبه 23 سپتامبر (اول مهرماه) ابلاغ شد سبب شد با ورودیه هر نفر ١٣ یورو، دو خبرنگار فلسطینى و دو خبرنگار از كنیا بعد از بیش از یك ساعت در صف ایستادن از بازدید از این موزه انصراف دهند.

اعتراض خبرنگاران با صداى بلند سبب شد سایر موزه‌داران اوفیتزى هم جمع شوند، برخى‌شان قبول داشتند این غیر از آپارتاید رسانه‌اى چیز دیگرى نیست، این در حالى‌ست كه بهترین مطالب درباره اوفیتزى را منتقدین غیر اروپایى از جمله الجزایرى‌ها و تونسى‌ها نوشته‌اند.

خبرنگار زن میانسال آفریقایى معتقد بود: اروپا در جهت خلاف آب شنا مى‌كند و به جاى احترام به خبرنگاران، آنها را آزار مى‌دهد.

او هم این رفتار را یك آپارتاید رسانه‌اى خواند اما مسئول گیشه فروش موزه اوفیتزى با اعلام مجدد این مطلب كه چند روزى هست به او ابلاغ شده فقط به خبرنگاران اروپایى بلیت رایگان دهد، گفت كه این اعتراض را به مقامات بالاتر موزه انتقال خواهد داد.

موزه اوفیتزى فلورانس با در اختیار داشتن صدها اثر هنرى شاخص از هنر رنسانس و كلاسیك اروپا یكى از معتبرترین مراكز هنرى به شمار مى‌رود.

اخبار مرتبط :

موزه اوفیتزى در فلورانس ، هنر رنسانس و كلاسیك اروپا را ورق بزنید/ گزارش تصویرى


logo-samandehi