بازگشت تابلوی دزدیده شده پیکاسو به موزه ای در پاریس

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا ، این تابلو که در سبک کوبیسم کشیده شده است توسط مقامات گمرکی آمریکا در فرودگاهی در این کشور سال 2014 یافت شده بود.
تابلوی آرایشگر در سال 2001 و زمانی دزدیده شد که مسئولان مرکز ژرژ پومپیدو قصد پاسخگویی به یک درخواست استقراض تابلو را داشتند و متوجه شدند این تابلو در آرشیو موزه نیست.
ماموران گمرکی این تابلو رنگ روغن به ارزش 15 میلیون دلار را در یک محموله باری شرکت پستی فداکس/fedEx یافتند که از بلژیک به سوی شهر نیوآرک در نیوجرسی پست شده بود. برچسب های روی بسته آن را صنایع دستی به ارزش 30 یورو اعلام می کرد.
رییس این موزه گفت که تابلو بعد از سه ماه بازسازی در محلی مخفی در پاریس به نمایش عمومی درخواهد آمد.
تابلو آرایشگر که در ابعاد 33 در 44 سانتی متر توسط پیکاسو در سال 1911 طراحی شده است، آخرین بار در سال 1998 در برلین به نمایش درآمد و از آن پس در آرشیو مرکز ژرژ پومپیدو بوده است.
مرکز ژرژ پمپیدو مؤسسه هنری و فرهنگی است که در سال ۱۹۷۷ به نام ژرژ پمپیدو رئیس جمهوری فرانسه در پاریس برپا شد. این نگارخانه بزرگ ترین موزه هنر مدرن در جهان است که ۱۷۷۰۰ متر مربع سطح زیربنا دارد.
پیکاسو (1881 تا 1973) نقاش، شاعر، طراح صحنه و از واضعان مکتب کوبیسم بود. از جمله آثار مشهور او می توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو که در مالاگا اسپانیا به دنیا آمد بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد.

logo-samandehi