تمرکز آرت‌فر هنر معاصر استانبول بر هنر ایران / 4 گالری ایرانی در ˝Contemporary Istanbul˝

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، مریم مجد مدیر بخش بین‌الملل گالری "اثر" درباره دهمین دوره از Contemporary Istanbul که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در استانبول برگزار شود و گالری‏‌هایی از ایران نیز در آن حضور دارند گفت: این آرت‎فر از ۱۰ سال قبل کار خود را آغاز کرده است و امسال قرار است با تمرکز بر هنر ایران برگزار شود. در این دوره که بخش ایرانی آن با مدیریت گالری اثر برگزار می‌‏شود، گالری‏‌های آران، شیرین و اثر و همچنین گالری زیرزمین دستان به عنوان گالری تازه تاسیس آثاری را از ۳۰ هنرمند به نمایش خواهند گذاشت. همچنین یک مجموعه خصوصی نیز در این دوره به نمایش گذاشته خواهد شد که به آثار هنرمندان دوران مدرن تعلق دارد.

وی ادامه داد: در راستای معرفی هنر ایران قرار است روز چهارشنبه هشت مهرماه میزگردی با حضور من، خانم نوع بشری مدیر گالری آران، سعیدکوروس مجموعه‌دار و ‌بهزاد خسروی کاندیدای THD از دانشگاه استکهلم برگزار شود که به معرفی هنر ایران برای مخاطبان خاص ترک مانند مجموعه‌‏داران، بانک‎داران و... اختصاص دارد.

مجد با اشاره به اینکه این آرت‌فر نیز مثل همه آرت‎فرها برای فروش است اظهار کرد: گالری اثر برای سومین بار است که در Contemporary Istanbul شرکت می‏‌کند و گالری‎های محسن و اعتماد نیز قبلا در این آرت‎فر حضور داشته‎اند. این دوره به لحاظ تمرکز، پوششش خبری و معرفی به هنر ایران اختصاص دارد.

میزگرد ویژه هنر ایران چهارشنبه در هتل سنت رجیس استانبول برگزار می‌شود.

logo-samandehi