میلگرد طلا از آی وِی وِی؛ یادآوری مجدد زلزله ی ژاپن در اولین مجموعه ی جواهر

آی وِی وِی برای اولین بار طراحی طلا و جواهر را با مجموعه ی "میلگرد طلا" در گالری الیزابت کپریانی در لندن آغاز نموده است. این قطعات طلای 24 عیار توسط هنرمندی ارائه شده که برای مدت طولانی شغل و علایق خود را وقف زلزله ی ونچوان چین در سال 2008 نموده است.

این فاجعه که در حدود 70 هزار نفر را در چین کشت؛ به موضوع اصلی و قابل توجه وِیوِی در طول هشت سال گذشته بدل شده بود. تمرکز اصلی وی بر کودکانی بود که به دلیل تکنیک ساخت و ساز ضعیف مورد استفاده در مدارس دولتی کشته شدند. پس از بازدی او از بخش سیچوان زلزله زده، ویوی مجموعه ای از میلگردهایی که از ساختمان های فروریخته به جای مانده بود را جمع آوری کرد و از این 200 تن میلگرد برای ساخت "مستقیم"- یک بدن باقی مانده از فاجعه، استفاده نمود.

در مجموعه ی جواهرآلات او، ویوی از میلگردهای طلای دست ساز در سه طول متفاوت استفاده نموده است. این قطعات انعطاف پذیر اند و هر قطعه به طور جداگانه توسط خریدار خم شده و می تواند به فرم مچ دست، گردن و یا انگشت استفاده کننده درآید.

طلا به طور سنتی، نماد ثروت و جاودانگی ست و به طور مستقیم، متضاد مرگ ناگهانی و تخریب های ناشی از بلایای طبیعی و نتیجه ی مقررات ناقص ساخت ست. این مجموعه، یادآور ظریفی از زندگی هایی ست که در میان آوار و میلگردها از دست رفته است.

منبع: اتود

logo-samandehi