نمایشگاهی از آثار گرافیست مشهور لهستانی برگزار می شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از طرح و چاپ ، محمدعلی کریمی پور با بیان اینکه ۲۵ نفر از استادان و دانشجویان رشته گرافیک در کارگاه آموزشی رئیس دوسالانه گرافیک ورشو حضور یافتند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این کارگاه که در حوزه هنری فارس ترتیب یافت، تعدادی از استادان و دانشجویان زیر نظر این استاد لهستانی بر مبنای متد وی آموزش دیدند و به خلق اثر پرداختند این آثار در نمایشگاهی به معرض عموم گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با سخنرانی و نمایش آثار لخ مایفسکی در شیراز، کارگاه یاد شده برگزار شد، ادامه داد: از آنجاکه نمایشگاه «لهستان از پنجره نگاه ایرانیان» چندی پیش به همت لادن رضایی و ایرج میرزاعالی خانی با همکاری سفارت جمهوری لهستان در ایران ترتیب یافت مناسب دیده شد این نمایشگاه باردیگر در ایران و شهر شیراز برای علاقه مندان برپا شود.

وی به روند کارگاه مایفسکی در شیراز هم اشاره کرد و افزود: در این کارگاه از شرکت کنندگان خواسته شد تصور کنند در جزیره ای دورافتاده هستند و هیچ ابزار گرافیکی در دسترس ندارند، اما باید بدون استفاده از ابزار ترسیم، نوشتن، مرکب و کامپیوتر یک سفارش کار به انجام برسانند که شامل پرتره خود و نام اوست. در مرحله بعد نیز از این ساخته دست خود برای یک کار تبلیغاتی جهت معرفی محصولی ایرانی استفاده کنند.

کریمی پور تکیه بر نوشتار به عنوان تصویر در آموزش های مایفسکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آثار وی نیز این ویژگی خودنمایی می کند.

دبیر همایش گرافیک شیراز با بیان اینکه در آثار این هنرمند بزرگ لهستانی به طراحان گرافیک توصیه می شود با نوشتار و تصاویر به نحوی برخورد شود که همگان را به شنیدن گفتار جلب شوند.

برنامه های همایش بزرگ گرافیک شیراز به همت موسسه آموزش عالی ارم با حضور رئیس دوسالانه گرافیک لهستان برگزار می شود.

logo-samandehi