مجموعه‌ای از عکس‌های برگزیده خبری هفته گذشته (۵ -۱۱ دسامبر ۲۰۲۰) در نقاط مختلف دنیا

مراسم تشییع پرسنل بیمارستان رسول اکرم تهران برای همکار ۲۵ ساله خود که در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

مارگارت کینان ۹۰ ساله اولین شهروندی بریتانیایی بود که واکسن کرونا را خارج از شرایط آزمایش دریافت کرد. بریتانیا واکسیناسیون گسترده کووید ۱۹ را سه‌شنبه ۱۸ آذر(هشتم آذر) آغاز کرد. این کشور امروز را روز پیروزی (V-Day) نامیده است.

کودکان هنگام بازدید از یک جشنواره نور کریسمس در سائوپائولو برزیل، از داخل ماشین به چراغ‌ها نگاه می‌کنند.

یک شهر مینیاتوری پر از خانه‌های کوچک، قطار، اتومبیل و کشتی که همه از نان زنجبیلی ساخته شده است در شهر برگن، نروژ بمناسبت ایام کریسمس.

تست ویروس کرونا در خارج از یک کلینیک در مالزی.

پناهجویان منطقه تیگری در اتیوپی منتظر انتقال به اردوگاهی در سودان هستند. حدود پنجاه هزار نفر به دلیل جنگ بین نیروهای دولت اتیوپی و جبهه آزادیبخش تیگری به سودان فرار کرده‌اند.

بر اثر آب و هوای نامناسب و باران‌های ناگهانی سیل شهر ونیز را فرا گرفته است. سیستم جدید ضد سیلاب شهر ونیز که جلوی سیل با ارتفاع ۳ متر را می‌گیرد نیاز دارد تا حداقل ۴۸ ساعت قبل از وقوع سیل فعال شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل دیدار کرد. این دیدار پس از ماه‌ها گفتگو برای رسیدن به توافق، در مورد بن بست تجاری برگزیت صورت گرفته است. هر دو طرف گفته‌اند که مذاکرات به احتمال زیاد بدون توافق پایان می‌یابد.

عقاب طلایی رام شده در یک مسابقه شکار سنتی در منطقه آلماتی قزاقستان شرکت می‌کند.

کشتی گیر کولیتا، پیروزی خود را در ال آلتو، نزدیک لاپاز جشن می‌گیرد. مبارزان زن بولیوی پس از ۹ ماه وقفه به دلیل محدودیت‌های ویروس کرونا به رینگ مسابقات بازگشتند.


منبع: بی بی سی

logo-samandehi