فراخوان نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن

به گزارش گالری آنلاین؛گروه انیمیشن دانشگاه هنر (دانشکده سینماتئاتر) با همکاری انجمن بین المللی مطالعات انیمیشن SAS: Society for Animation Studies نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن را برگزار می­کند:

زمان: چهارشنبه ۲۶ خردادماه ۹۵

مکان: تهران، دانشگاه هنر، دانشکده سینما تئاتر/ سالن فلاحت پور

آدرس: تهران، خیابان شهیدمفتح، ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان ورزنده، روبروی فدراسیون کشتی، جنب تالار هنر، پلاک ۱/۹

دبیر علمی: دکتر فاطمه حسینی شکیب/ عضو هیئت‌علمی گروه انیمیشن- دانشگاه هنر

دبیر اجرایی: سرکار خانم سارا خلیلی/ عضو هیئت‌علمی گروه انیمیشن- دانشگاه هنر

گروه انیمیشن دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر در نظر دارد با همکاری و حمایت انجمن بین‌المللی مطالعات انیمیشن، برای نخستین بار در ایران همایش تخصصی یک‌روزه ای با عنوان« نخستین همایش دانشجویی مطالعات انیمیشن» برگزار نماید.

مطالعات انیمیشن امروزه از حوزه‌های نسبتاً جدید اما شناخته‌شده و معتبر در جهان پژوهش­های میان‌رشته‌ای به‌حساب می­آید و انجمن بین‌المللی مطالعات انیمیشن SAS: Society for Animation Studies به‌عنوان قدیمی‌ترین و جدی‌ترین نهاد تولید اندیشه علمی، نظری و کاربردی در حیطه‌های مختلف مربوط به انیمیشن، اکنون با حدود سی سال سابقه، برگزاری ۲۷ سمینار بین‌المللی سالانه در کشورهای مختلف جهان و بیش از ۲۲۰ عضو، در شناخته شدن و تغییر فهم عمومی از انیمیشن نقشی بسزا داشته است.

گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر –به عنوان یکی از بازیگران اصلی این صحنه – مفتخر است با توجه به توان فزاینده و بضاعت علمی روبه رشد و نسل در حال شکل‌گیری پژوهشگران، دانشجویان و مدرسان این رشته نوپا در ایران، نخستین نهادی باشد که با ترتیب دادن همایشی یک‌روزه و دانشجویی به گردآوردن صاحبان تفکر و تولیدکنندگان اندیشه‌های نو درزمینه انیمیشن مبادرت ورزد. معتقدیم که خوشبختانه بخش اعظم پژوهشگران و علاقه‌مندان مطالعات انیمیشن را پژوهشگران جوان و فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته تشکیل می‌دهند و زمان آن رسیده است که این نیروی زاینده و فزاینده، خود را و توان و بنیه خود را به جامعه علمی کشور بشناساند.

برنامه این همایش یک‌روزه متشکل از پانل­های تخصصی ارائه مقالات علمی-پژوهشی در صبح و بعدازظهر، و یک میزگرد تخصصی در آخرین بازه عصر خواهد بود که با حضور فعالان و پژوهشگران دانشگاهی در رشته مطالعات انیمیشن برگزار خواهد شد.

فراخوان پذیرش مقاله

از علاقه‌مندان، دانشجویان و پژوهشگرانی که در پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا دکترای خود به موضوعات مربوط به انیمیشن و مسائل شناخته‌شده یا جدید مطالعات انیمیشن پرداخته‌اند (یا در حال انجام آن هستند) دعوت می­شود، اصل مقاله علمی-پژوهشی خود را (شامل چکیده ۳۰۰-۵۰۰ کلمه‌ای، واژه‌های کلیدی و اصل مقاله علمی پژوهشی با کتابشناسی و ارجاعات کامل بین ۷۵۰۰-۵۰۰۰ کلمه) به دفتر همایش به آدرس ایمیل student.sas.iran@gmail.com به دبیر اجرایی همایش، سرکار خانم خلیلی بفرستند. مهلت ارسال آثار تا پایان روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۵ خواهد بود.

در اوایل خرداد ماه ۹۵ و پس از فرایند داوری علمی مقالات، با نویسندگانی که آثارشان پذیرفته‌ شده است تماس گرفته می­شود تا مقاله خود را (در بازه زمانی بیست دقیقه، با کمک نرم‌افزارهای متداول ارائه مانند پاورپوینت) برای سخنرانی شفاهی در روز همایش آماده کنند. دفتر همایش در نظر دارد تا کتاب مقالات داوری شده و پذیرفته‌شده را پس از پایان همایش منتشر کند.

به دلیل نوپا بودن رشته مطالعات انیمیشن، مقالات علمی دانشجویی (برگرفته از پژوهش پایان‌نامه ارشد یا دکتری) با انواع موضوعات و رویکردهای مربوط، برای داوری و پذیرش نهایی در نظر گرفته خواهند شد.

مقالاتی که قبلاً در ژورنال‌های علمی-پژوهشی به چاپ رسیده، اما در همایش‌های علمی داخلی یا خارجی ارائه نشده‌ باشند، برای داوری و ارائه در همایش پذیرفته می­شوند. بدیهی است که این دسته از مقالات برای چاپ مجدد در کتاب مقالات همایش در نظر گرفته نخواهند شد.

جهت اطلاع دقیق از شیوه‌نامه نگارش مقالات، فایل پی‌دی‌اف زیر را دانلود کنید

logo-samandehi