فراخوان جذب ایده و طرح آثار حجمی

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای ماموریت های خود در زمینه هنرهای شهری و به منظور ایجاد هویت بصری، تلطیف، خاطره انگیزی و ارتقای کیفیت فضای شهری از هنرمندان مجسمه ساز دعوت به همکاری می نماید.هنرمندان گرامی می توانند ایده ها و طرح های پیشنهادی خود را با توجه به شرایط فراخوان حاضر، به مدیریت آثار حجمی این سازمان ارایه نمایند.

هدف :طی این فراخوان سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش میکند از ظرفیت موجود در مجسمه سازی کشور به منظور خلق آثار هنری و توسعه آن در محیط شهری استفاده نموده و در این رابطه فرصت مناسبی برای مشاركت هنرمندان مجسمهساز فراهم نماید.

موضوع :

موضوع این فراخوان آزاد است. هنرمندان گرامی براساس آشنایی، شناخت و تجربیات خود و با توجه به نیازهای محیط شهری میتوانند ایدههای خود را ارایه نمایند.

نكات مهم:

1- شهر با دارا بودن فضاهای عمومی متعدد و سلایق متنوع شهروندان، به آثاری با موضوعات و به شیوههای مختلف هنری نیاز داشته و نوآوری و خلاقیت، میزان جذابیت و اثرگذاری آثار را افزایش میدهد.

2- این فراخوان توجه هنرمندان را به فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی، ادبیات، تاریخ و سایر منابع ارزشمند و نیز اندیشههای بزرگان و مفاخر كشور جلب مینماید.

3- موقعیت مكانی و مختصات مكان، سوابق تاریخی مؤثر در مكان، نامگذاری مكان، مجاورت یا نزدیكی با اماكن مهم شهری، قرارگیری در محورها و شریانهای مهم شهری و توجه به ویژگیهای مخاطبان هر مكان جهت انتخاب موضوعات میبایست از سوی هنرمندان گرامی مورد دقت قرار گیرد.

ویژگیهای فراخوان :

1-هنرمندان صرفا بر اساس مکان نصب و جانمایی مناسب برای نصب اثر، طرح های خود را ارایه نمایند. بدیهی است دبیرخانه از پذیرش طرح های بدون جانمایی معذور است.

2-پیشنهاد مکان نصب اثر شامل تمامی فضاهای عمومی شهر تهران از قبیل معابر، پیاده روها، پیاده راه­ها، تقاطع ها، میادین، پارک ها و جداره ها می باشد. این فراخوان به رعایت مقوله مكان ویژگی در طراحی آثار تأكید مینماید.

تبصره 1:طراحی نمادهای میادین اصلی و مهم شهری از طریق فراخوان اختصاصی اقدام خواهد شدو مشمول این فراخوان نیستند.

تبصره 2:سردیس ها و مجسمه های شهدا و مفاخر فرهنگی نیز مشمول این فراخوان نیستند.

3-نحوه ارایه طرح می­تواند به هر یك از شیوه های متداول انجام شود اما در صورت تایید اولیه، پذیرش نهایی صرفاً از طریق بررسی ماكت اجرایی صورت میگیرد.

4-اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تایید طرح بوده و مد نظر داوران قرار میگیرد (مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاد دهنده است).

5-دارا بودن سوابق حرفه ای و هنری مرتبط و معتبر از شرایط شركت در این فراخوان است. ارایه رزومه مستند توسط شركتكنندگان الزامی است.

6-هنرمندان می توانند به منظور مشارکت در این فراخوان در طول سال جاری اقدام نمایند. داوری آثار بر اساس جدول زمانبندی انجام می شود.

نحوه ثبت نام و ارایه طرح:

هنرمندان می توانند با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد زیر در این فراخوان شرکت نمایند.

- ماکت حجمی یا تصویر طرح پیشنهادی

- ارایه توضیح و توجیه طرح پیشنهاد شده

- ارایه مختصات و مشخصات اثر ( جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و ....)

- ذکر مکان پیشنهادی نصب و ارایه فایل جانمایی مجازی دقیق اثر( طرحها صرفا براساس مكان پیشنهادی بررسی میشوند)

- ارایه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق

- رزومه مستند هنرمند

زمان بندی داوری:

طرح های پیشنهادی طبق زمان بندی زیر مورد ارزیابی و داوری قرار می­گیرند:

  • داوری مرحله اول: 27 تیر
  • داوری مرحله دوم: 10 مهر
  • داوری مرحله سوم: 15 آذر

Þدر هر تاریخ طرح هایی بررسی می شوند که دست کم یک هفته قبل از زمان داوری به دبیرخانه تحویل شده باشند.

سایر موارد:

- نتایج یک هفته بعد از زمان داوری از طریق سایت سازمان و پیامک اعلام می گردد.

- اجرای آثار منتخب، منوط به طی فرآیند کارشناسی، قیمت گذاری و توافق نهایی با هنرمند است.

- تایید نهایی جانمایی اثر جهت نصب در فضای شهری پس از اخذ استعلام های مورد نیاز از مراجع ذیربط انجام می شود.

- فرآیند خرید آثار تایید شده نهایی، با توجه به اولویت موضوعی یا مكانی پس از تخصیص اعتبارات و تامین بودجه مورد نیاز انجام میشود.

نشانی دبیرخانه (مدیریت آثار حجمی):پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- کوچه جمالی شرقی- پلاک 12- عمارت عین الدوله

تلفن: 7- 22969742–داخلی 101 تا 103

نشانی سایتسازمان زیباسازیwww.zibasazi.ir

logo-samandehi