فراخوان فرصت فضاسازی خلاقانه‌ی محیط شهری

به گزارش گالری آنلاین ، سازمان زیباسازی شهر تهران، در راستای اهداف و فعالیت‌های خود در زمینه‌ی هنرهای شهری، همزمان با اجرای طرح پیشواز بهار در شهرداری تهران، رویداد هنری بهارستان را در بخش‌های گرافیک شهری، نقاشی دیواری، تخم‌مرغ‌های نوروزی و مجمسه‌سازی و هنرهای محیطی برگزار می‌کند.
در بخش طراحی گرافیک، این‌بار به جای فراخوان هنرمندان به خلق آثاری با رویکرد موضوعی رویداد، از طراحان گرافیک و هنرمندان تصویرگر دعوت می‌شود با ارسال نمونه‌ی آثاری که معرف توانایی و مهارت‌های فردی‌شان باشد، در جریان خلق آثار برای سازه‌های شهری، ثبت نام کنند. به این ترتیب در بخش طراحی گرافیک سالانه‌ی بهارستان، این بار هنرمندان به جای آثارشان انتخاب می‌شوند.
هنرمندان منتخب دعوت می‌شوند که در کارگاه‌‌های دو روزه زیر نظر طراحان معاصر سرشناس شرکت کنند و همزمان در فضای کارگاه و با همفکری و نظارت استاد کارگاه و دبیر هنری این بخش، به خلق آثاری با موضوع بهار و آیین‌های نوروز برای سازه‌های گرافیک شهری (بیل‌برد، پرتابل، عرضه‌ی پل و مانند آن) بپردازند.
در نهایت از میان آثار به دست آمده در کارگاه‌ها، ۲۵ طرح منتخب هیأت داوران برای اکران شهری برگزیده خواهد شد. به علاوه این ۲۵ اثر نیز داوری خواهد شد و به برترین آثار جایزه‌هایی تعلق خواهد گرفت که در خبرهای تکمیلی، رتبه‌ها و جایزه‌های آن به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.
این رویداد علاوه بر طراحی گرافیک در دو بخش نقاشی، شامل نقاشی دیواری و تخم‌مرغ‌های نوروزی (با ارتفاع ۱و نیم متر) و بخش مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی نیز برگزار می‌گردد، که می‌تواند برای همه‌ی هنرمندان تجسمی، طراحان، نقاشان و تصویرگران، مجسمه‌سازان و هنرمندان فعال در هنرهای محیطی واجد جذابیت‌های متفاوتی باشد.

دبیر سالانه:‌سید مجتبی موسوی
دبیر هنری بخش طراحی گرافیک: کیانوش غریب‌پور

استادان کارگاه‌ها و هیأت انتخاب هنرمندان:
هما دلورای، محمدرضا عبدالعلی، مجید کاشانی

داوران نهایی:
هما دلورای، پژمان رحیمی‌زاده، بیژن صیفوری، محمدرضا عبدالعلی، مجید کاشانی

گاه شمار فراخوان:
مهلت ثبت‌نام حضوری در دبیرخانه: ۲۷ دی
اعلام اسامی هنرمندان منتخب:‌۴ بهمن
گارگاه‌های دو روزه (سه کارگاه):‌ کارگاه اول ۸ و ۹ بهمن، کارگاه دوم ۱۵ و ۱۶ بهمن، کارگاه سوم ۲۹ و ۳۰ بهمن
داوری نهایی: ۱۱ اسفند

آثار برگزیده در نیمه‌ی دوم اسفند ۹۴ و فروردین ۹۵ در تهران اکران خواهد شد.

علاقه‌مندان برگ ثبت نام را از نشانی baharestan.zibasazi.ir دریافت کنند و با مراجعه‌ی حضوری و تحویل نمونه‌ی آثار خود برای شرکت در کارگاه‌های عملی، اعلام آمادگی کنند. اطلاعات کامل‌تر راجع به کل رویداد و بخش‌های دیگر در همین سایت قابل دستری است.

نشانی دبیرخانه:
پاسداران، میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی شرقی، مرکز فعالیت‌های مجسمه سازی تهران (نگارخانه برگ)
تلفن و فکس: 22969742- داخلی 114

logo-samandehi