فراخوان طراحی المان های نوروزی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری رشت ، این سازمان به مناسبت استقبال از بهار سال ۱۳۹۵ و در راستای زیباسازی فضای شهری ، ایجاد نشاط اجتماعی و هویت بخشی به شهر رشت و با هدف نیل به طرح ها ، ایده ها و تفکرات خلاقانه جدید و ایجاد آثار فرهنگی و هنری ارزنده و ماندگار، از کلیه علاقمندان دعوت بعمل می آورد تا با ارائه طرح‌ در قالب حجم با توجه به ویژگی های فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی ، بومی، زیست محیطی ، جغرافیایی شهر رشت در این فراخوان شرکت نمایند .

اهداف برگزاری فراخوان :

1- معرفی نمادها و ارزشهای بومی استان گیلان خصوصا شهر رشت

2- ارتقاء کیفیت فضاهای شهری ( لچکی ها ، میادین ، بلوارها ، فضاهای مکث و ... )

3- معرفی فرهنگ و آیین های باستانی نوروز در استان گیلان و شهر رشت

4- ایجاد نشاط اجتماعی متناسب با نوروز و در نظر گرفتن هویت شهری

موضوعات فراخوان :
علاقمندان شرکت در فراخوان ضمن پرداختن به ایده ها و علایق شخصی خود برای طراحی المانها باید بتوانند مواردی مانند سرزندگی و پویائی ، تعامل با شهروندان ، استفاده کاربردی از فضا ، ایجاد حس تعلق ، دعوت کنندگی ، یادآوری خاطرات ، زیبائی ، احساس نشاط و هیجان و … در مخاطب به وجود آورند و ترجیحا هویت و ساختار ایرانی ، اسلامی در طراحی آثار رعایت شده باشد .
1- آیین ها و سنت های بومی و ملی و نوروز :
فرهنگ و هنر ملی ،نمادهای مرتبط با نوروز، هفت سین و یا عناصر بومی ، بازی های بومی و محلی ، خاطره انگیزی و
2- هویت شهری:
معماری بومی منطقه ، سوغات و صنایع دستی رشت و . . .


شاخص ها و ملاک های انتخاب آثار :
1- رعایت اصول طراحی
2- قدرت در برقراری تعامل با مخاطب
3- ابعاد و تناسبات تقریبی المان :طول ، عرض، ارتفاع و حجم
4- نحوه اجرا و نگهداری
5- استفاده از رنگ های شاد و زنده وتناسب طرح با نوع موضوع
6- قابلیت جابجائی سازه المان ها
7- قابلیت ماندگاری در شرایط آب و هوایی شهر رشت
8-منحصربه فرد بودن طرح و پرهیز از کپی دیگر آثار
9- داشتن دید مناسب از تمامی زوایا
10- در نظر گرفتن نکاتی چون : زاویه دید ، تناسب با فضای نصب در فرم و رنگ ، نمای پشت اثر و تاثیر نور روز و نورپردازی درشب.

شرایط و مقررات عمومی فراخوان:

1- شرکت در فراخوان برای عموم علاقمندان از سراسر کشور آزاد است .

2- علاقمندان به شرکت در فراخوان لازم است حداکثر تا تاریخ 94/11/5 نسبت به تکمیل و ارسال فرم های مشخصات فردی و فنی طرح مطابق فرم موجود در سایت سازمان و تصویر آثار خود صرفا به صورت یک پوستر با ابعاد 70 * 50 سانتیمتر از ایده اثر شامل بندهای زیر در قالب لوح فشرده و یا از طریق پست الکترونیک (zibasazi94@gmail.com) به دبیرخانه فراخوان اقدام نمایند:

الف. ۶ عکس از زوایای مختلف طراحی سه بعدی(نمای روبرو- نمای پشت- نماهای جانبی- نمای دید پرنده در شب و روز) به نحوی که تمام ابعاد و زوایای اثر رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد .

ب. نمایش ابعاد فیزیکی پیشنهادی اثر حداقل در یک تصویر (برش و پلان) با فرمت JPG با وضوح ۳۰۰ DPI

3- هر هنرمند می تواند حداکثر سه اثر در هر موضوع به دبیرخانه ارائه نماید.

4- استفاده از آثار برگزیده برای چاپ در کتاب و سایر اقلام انتشاراتی و تبلیغاتی، بانک اطلاعاتی و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.

5- رعایت کلیه قوانین مربوط به حق تالیف و طراحی اثر بر عهده فرستنده (حقیقی یا حقوقی)آثار بوده و پاسخگویی به کلیه عواقب قانونی آن نیز از عهده سازمان زیباسازی خارج است و دبیرخانه فراخوان، شخص ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد، اما در صورتی که خلاف آن ثابت شود کلیه امتیازات متعلقه باطل و اثر مربوطه از رقابت خارج می‌شود.

6- در صورت انتخاب طرح ، طراح حق ندارد اثر را در فراخوان های دیگر شرکت دهد یا حق انتشار آن را به غیر واگذار کند و یا طرح را در جای دیگری اجرا نماید . در صورت تخلف ، برگزار کننده مجاز به تعقیب و پیگرد حقوقی موضوع می باشد.

7- در صورت گزینش اثر در مرحله نهایی ،اولویت اجرای آن در صورت توافق و تشخیص توانمندی اجرائی صاحب اثر توسط سازمان با ارائه دهنده اثر خواهد بود و در اینصورت کلیه عملیات اجرایی تا نصب و نورپردازی آن که در قالب قرارداد گنجانده خواهد شد به عهده صاحب اثر می باشد

8- در صورت عدم توانایی اجرای اثرهای پذیرفته شده توسط طراح، سازمان مجاز است شخصا نسبت به اجرای طرح های پذیرفته شده اقدام نماید.

9- آثاری که در فراخوان های مشابه سالهای قبل شرکت داده شده و برنده و یا اجرا شده اند مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

10- برای رعایت اصل بی طرفی در بررسی آثار ، از درج هرگونه عنوان بر روی پوستر تهیه شده آثار جدا خودداری شود و مشخصات خود را صرفا در فرم های مربوطه ثبت نام درج نمایند و به همراه تصویر تهیه شده از اثر به دبیرخانه فراخوان ارسال نمایند.

11- طرح هایی که خارج از قوانین فوق تهیه شوند در فراخوان شرکت داده نمی شوند.

جوایز برای 10 طرح برگزیده :

لوح تقدیر فراخوان و نیم سکه بهار آزادی

طرحهای برگزیده در تاریخ 94/11/10 از طریق سایت سازمان اعلام می گردد .

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل نمایید و یا به لینک مراجعه نمایید :

33346296 داخلی : 212 یا 209


logo-samandehi