فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین ، با عنایت به الطاف الهی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بنیاد فرهنگی اصناف ایران با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست اندرکاران عرصه طراحی و تولید پوشاک، و با مساعدت ویژه کارگروه ساماندهی مد و لباس پنجمین جشنواره بین‌المللی مد ولباس فجر را در اسفند ماه 1394 برگزار می‌کند.

اهداف جشنواره:

1) ترغیب و تشویق طراحان برای ارایه ایده ها و طرح های نوین جهت دست یابی به الگوهای نوین در مد و لباس اسلامی ایرانی.
2) فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت های نو، مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی ایرانی.
3) معرفی توانمندی های صنایع فرهنگی ایرانی حوزه مد ولباس به مخاطبان و آحاد جامعه.
4) ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره های ماندگار و فعالان حوزه مد ولباس کشور
5) ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد ولباس کشور
6) توسعه فضای تعامل و همکاری در بین دست اندرکاران و فعالان حوزه مد ولباس کشور.
7) ایجاد فضای مناسب برای بهره مندی مخاطبان از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در صنعت پوشاک بومی
8) ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی کشور.
9) زمینه سازی برای شناسایی، معرفی،تعامل و مشارکت موسسات،اصناف، سازمانها، نهادها، ارگانها، مراکز علمی، آموزشی فعال در زمینه مد و لباس اعم از حقیقی و حقوقی
10) مزیت سازی و رسانه ای کردن حرکتها و فعالیتهای تأثیر گذار در بخش ساماندهی مد و لباس.
11) شناسایی و معرفی تولیدات با قابلیت صادرات و تعیین بازارهای هدف و زمینه¬سازی برای صادرات آن‌ها
12) ورود کالای تولید ملی به سبد خانوار ایرانی – حمایت از تولید ملی در حوزه مد و لباس
13) کمک به پیوستن حلقه های مرتبط حوزه مد و لباس با همکاری طراحان ،تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنوف وابسته مد و لباس

بخش‌های جشنواره:


کمیته های تخصصی:

1. طراحی
2. علمی، دانشگاهی
3. فرهنگی، هنری
4. اصناف
5. صنعت
6. استان‌ها و اقوام
7. بین‌الملل
8. نمایشگاه

کمیته طراحی:

به منظور ترغیب و تشویق طراحان عرصه مد و لباس جهت ارایه الگوهای نوین و فراهم ساختن فضای رقابتی سالم در بین فعالان این عرصه و همچنین کمک به ارتقاء سطح روش‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن آنها، این کمیته، مسابقه طراحی با الهام از فرهنگ و هنر اصیل و هویت دار (اسلامی ایرانی) با تاکید بر هنر دوران صفویه یا باغ ایرانی در حوزه‌های ذیل برگزار می‌کند:

تاکید ما باغ ایرانی است
• طراحی پوشاک
• طراحی پارچه
• طراحی کیف و کفش
• طراحی جواهرات و زیورآلات

شرایط شرکت در مسابقه ( پوشاک):

1. ارسال طرح‌های اولیه ـ اجرای دستی یا رایانه‌ای ـ به صورت رنگی در قطع A3 به همراه ارائه لباس تکمیل شده و ملحقات آن به دبیر خانه جشنواره (ملحقات شامل پوشش سر، شلوار و...) و ثبت در سیستم شیما و اخذ کد رهگیری
2. استاندارد سایز لباس‌ها می‌بایست بر مبنای سایزهای (40-38 زنانه و 50-48 مردانه) باشد.
3. آثار ارائه شده در هر مرحله توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز به مرحله بعد راه خواهد یافت.
4. نتایج در هر مرحله ازطریق سایت جشنواره و در زمان اعلام شده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید
5. در هر مرحله علاوه بر لباس،طراحی و ارائه ملحقات آن نیز حائز اهمیت است.
6. طرح‌های ارائه شده در صورت انطباق با اهداف جشنواره قابل بررسی می‌باشد.
7. هر طراح می‌تواند حداکثر با ده اثر، بدون تکرار در مسابقه شرکت نماید.
8. ارائه مبانی نظری طرح های ارائه شده در کلیه بخش ها (حداقل100 کلمه) الزامی است.

تصمیم گیری درخصوص موارد پیش بینی نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره است.
تبصره: لازم است آثار طراحی شده نو و خلاقانه بوده و برای اولین بار ارائه شده باشد.


طراحی پوشاک
الف -1) پوشاک بانوان شامل:
الف- 1-1) لباس اجتماع: مانتو اجتماع، پوشش‌های جدید اجتماع (غیر از مانتو) و چادر و پوشش سر
این لباس مخصوص حضور در اجتماع است و پارچه آن می‌بایست در همین راستا باشد. اعمال هرگونه تزئینات بر روی این لباس بلامانع است.
الف- 1-2) لباس مشاغل
الف -1-3) مانتو مجلسی

الف- 2) پوشاک آقایان شامل:
الف -2-1) لباس اجتماع (رسمی و غیر رسمی)
الف -2-2) لباس مجلسی و مناسبتی

الف -3) لباس کودکان و نوجوانان: شامل لباس دختران و پسران برای حضور در اجتماع

تبصره:آثار برگزیده در بخش لباس کودکان و نوجوانان از میان آثار راه یافته، به بخش نمایش و بدون در نظر گرفتن گروه جنسی، توسط هیأت داوران انتخاب خواهد شد.

تذکر: لازم است طراحان محترم در طراحی خود شرایط زیر را در نظر بگیرند:
۱) تناسب طرح با موازین شرعی، عرفی و مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی
۲) استفاده از پارچه‌های موجود در بازار ایران (ترجیحاً پارچه‌های تولید داخل)
۳) استفاده از رنگ‌های زنده و شاد در پارچه‌های مورد استفاده
۴)دوری از تقلید طرح غیر ایرانی و چاپ آن روی لباس
۵)سهولت در هنگام پوشیدن و راحتی لباس در استفاده
6)رعایت اصول بهداشت و تندرستی در انتخاب پارچه
7) خودداری از ارایه آثاری که در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس عرضه شده‌اند.

معیارهای کلی هیات داوران به شرح زیر است:

۱)میزان خلاقیت، نوآوری و ابتکار موجود در طرح وتناسب رنگ
۲) میزان تطابق با شاخص‌های فرهنگ عمومی و کلیات شئونات اسلامی ایرانی لباس
۳)میزان تطابق با اسلوب‌های علمی و مدرن موجود در حوزه طراحی و دوخت (برش، دوخت،کیفیت پارچه)
۴)توان و قابلیت تولید انبوه و ورود به بازارهای تجاری با ملاحظه قیمت‌های مناسب
۵)زیبایی و دقت در انتخاب پارچه و دوخت مناسب
۶)ارائه و تحویل ملحقات برای کلیه لباس‌ها، ضروری و دارای امتیاز است.
۷) استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی، برش و دوخت لباس دارای امتیاز است.
۸) بررسی آثار منوط به رسیدن حد نصاب در هر یک از بخش هاست.

طراحی پارچه

در این بخش شرکت‌کنندگان در زمینه طراحی پارچه طرح‌های خود را ارائه خواهند داد. مانند سایر بخش‌ها، طراحی‌های ارائه شده در این قسمت نیز باید کاملاً نو و خلاقانه و بر گرفته از ذهن طراح بوده و تا کنون جایی ارائه نشده باشد.

پارچه بافی
در این بخش شرکت کنندگان در زمینه بافت پارچه‌های سنتی و اصیل ایرانی می‌توانند آثار خود را ارائه کنند. این بخش محدودیتی در متراز ندارد.

رنگرزی طبیعی پارچه و الیاف طبیعی
در این بخش شرکت کنندگان می‌بایست نمونه جوهر ساخته شده و فرمولاسیون آن را به همراه یک نمونه اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

معیارهای تخصصی طراحی پارچه و پارچه‌سازی
1) منبع الهام برای این بخش ایده‌های برگرفته از هویت ایرانی است و تعیین نوع اجرای آن بر اساس "طراحی چاپ" یا "طراحی بافت" الزامی است. ضمناً طراحان می‌بایست "واحد طرح" و نوع "راپورت" آن را مشخص سازند.
2)محدودیتی در تعداد رنگ‌های به‌کار رفته در طرح وجود ندارد.
3)گونه طراحی در این بخش برای مصرف در پوشاک اجتماع بانوان و آقایان تعیین گردیده که باید نوع آن قید شود و هدف آن ارائه برای تولید انبوه باشد.
4){واحد طرح: 28×21} {واحد راپورت: A3}
5) انتخاب اجرای دستی یا کامپیوتری بعهده طراح است.

کیف ، کفش

شرکت‌کنندگان در این بخش علاوه بر رعایت نکات عمومی و معیارهای کلی هیأت داوران به معیارهای تخصصی بخش کیف و کفش توجه فرمایند.

معیارهای تخصصی کیف و کفش:
1)استفاده از دانش فنی در حوزه تولید کیف و کفش اعم از الگو و دوخت.
2) رعایت اصول علمی درطراحی کفش، ارگونومی پا، رعایت اصول علمی در طراحی کیف و ارگونومی بدن.
3)ارتباط جنس کیف با طرح ارائه شده (اعم از چرم طبیعی، مصنوعی یا سایر منسوجات)
4) راحتی و کاربرد مناسب کفش شامل مواردی چون: پاخور کفش، فرم سرپنجه‌ها، استفاده از نوع زیره مناسب، نوع رویه و آستر رویه و ...
5) کیفیت چرم ارائه شده در امتیاز دهی تاثیر دارد

طراحی جواهرات وزیور آلات

به منظور ترغیب و تشویق طراحان عرصه جواهرات و زیورآلات رویکرد برای ارایه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو این کمیته، مسابقه طراحی با اهداف ذیل را برگزار می کند:
1. ترغیب و تشویق طراحان جواهرات و زیورآلات برای ارایه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه
2. فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت های نو
3. شناسایی و معرفی توانمند‌ی‌های بخش طراحی طلا و جواهر
4. ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش در صنعت طلا و جواهر

شرایط شرکت در مسابقه:
1. ارسال طرح‌های اولیه دستی یا رایانه ای در قطع A3
2. آثار ارایه شده در هر مرحله توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت کسب امتیاز به مرحله بعد راه خواهد یافت.
3. طرح‌های ارایه شده می‌بایست مناسب با موازین شرعی و جلوگیری از ترویج فرهنگ و ادیان غیراسلامی باشد.
4. نتایج در هر مرحله از طریق سایت جشنواره و در زمان اعلام شده به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
5. هر طراح می تواند حداکثر با 10 اثر، بدون تکرار در مسابقه شرکت نماید.


بخش مسابقه زنده طراحی لباس

طراحان نامزد دریافت جایزه در بخش لباس، به این مسابقه راه پیدا می‌کنند. برگزاری این بخش روز قبل از اختتامیه خواهد بود و مسابقه با حضور هیات داوران برگزار خواهد شد:
از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود با توجه به مواد و مصالح موجود که به تشخیص داوران از قبل تهیه گردیده و با تعیین محوریت موضوعی ظرف 8 ساعت، یک لباس تهیه کنند.
هدف از این مسابقه متمایز ساختن طراحان خلاق و ایده‌پرداز و همچنین تشویق طراحان به کسب مهارت‌های لازم در طراحی لباس مانند الگو ،برش و دوخت و... است.
برنده این مسابقه طراح برتر سال است ومبلغ 50000000 ریال جایزه نقدی و همچنین شرکت در یک جشنواره یا ورک شاپ بین‌المللی به او تعلق می‌گیرد. این طراح به عنوان داور سال آینده، در جشنواره معرفی می‌گردد.


کمیته علمی ودانشگاهی

ایجاد فضای علمی، پژوهشی برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با مد و لباس و همچنین ارتقاء سطح دانش علمی و مهارت‌های عملی از اهداف محوری بخش علمی دانشگاهی است. این بخش به دو صورت رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود. علاوه بر آن دست آوردهای مراکز علمی دانشگاهی، فنی و حرفه ای در غرفه های اختصاصی به نمایش در می آید.
علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به موضوعات در این بخش ها شرکت نمایند.

الف: بخش رقابتی
این بخش در پنج محور مقالات، پایان نامه‌های دانشجویی، کتب، طرح‌های پژوهشی و تصویرسازی مد ایرانی-اسلامی برگزار می‌گردد.

مقالات

از دانشگاهیان و حوزویان و پژوهشگران محترم در تمامی مقاطع تحصیلی دعوت می‌گردد تا اول اردیبهشت ماه سال 1395، مقالات خویش را با رعایت شرایط ذیل به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. به مقالات برتر از رتبه اول تا سوم، جوایزی نفیس اهدا خواهد شد. همچنین مقالاتی که توسط هیأت داوران، واجد شرایط و حد نصاب علمی باشد، در کتاب "مجموعه مقالات برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر" به چاپ خواهد رسید. لازم به ذکر است مراسم اهدای جوایز و ارائه مقالات برگزیده در ضمن همایش علمی این شماره از جشنواره در خرداد ماه سال 1395 برگزار خواهد شد.

ویژگی مقالات:
1) موضوع مقالات در راستای اهداف و حیطه فعالیت جشنواره باشد.
2) مقالات میان رشته‌ای و یا مقالاتی که با محوریت مد و لباس ایرانی اسلامی باشند، از امتیاز ویژه بهره مند هستند.
3) مقاله‌های ارسالی نباید پیش از این در مراجع رسمی، نشریات، کتاب‌ها و یا به سایر جشنواره‌ها ارایه شده و یا منتشر شده باشد.
4) مقالات ارسالی حائز جنبه‌های نوآوری و ابتکار در مورد محتوا و مبانی نظری پژوهش در پوشاک و تحقّق مد ایرانی اسلامی باشد.
5) مقاله ارائه شده باید دارای چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، تجزیه وتحلیل، نتیجه گیری و فهرست منابع باشد.
6) حجم مقاله ارسالی، کمتر از 10 صفحه و بیشتر از 30 صفحه(به انضمام تصاویر) نباشد و حداکثر 7000 کلمه باشد.
7) مقالات دارای چکیده لاتین تا حداکثر 300 کلمه باشد.
8) درقالب نرم افزار word و در قطع A4 تنظیم و در شکل لوح فشرده ارائه گردد و یا با مراجعه به سایت جشنواره ارسال شود.


پایان نامه‌ها

در این بخش،رساله‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری که مرتبط با حیطه فعالیت جشنواره باشند، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. و در هر مقطع به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. لازم به ذکر است که پایان نامه‌های ارسالی نباید در هیچ یک از شماره‌های قبلی جشنواره شرکت کرده باشند و یا حائز رتبه از دیگر جشنواره‌های مربوطه باشند. همچنین نباید تاریخ نگارش پایان نامه های ارسالی قدیمی تر از سال 1390 باشد.

کتب

در این بخش کتاب هایی که موضوعات آن مرتبط با حیطه فعالیت جشنواره باشند، پذیرفته و به رقابت گذاشته می¬شود. در پایان جشنواره به سه عنوان کتاب برتر که توسط هیأت داوران انتخاب شوند، جوایزی اهدا خواهد شد و نویسندگان آن کتب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. کتب ارسالی نباید در شماره های پیشین جشنواره شرکت کرده باشند و یا تاریخ تألیف و تدوین آن قدیمی تر از سال 1390 باشد.

طرح‌های پژوهشی

با هدف ارتقای سطح علمی جشنواره و همچنین زمینه سازی و حمایت از تحقیقات پژوهشی که یکی از ارکان مهم در راستای تحقّق اهداف جشنواره می باشد، این بخش جدید شکل یافته است. لذا از محقّقان و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی دعوت می گردد تا طرحنامه های پژوهشی خود را که با موضوعیت خاص مد و لباس ایرانی اسلامی فراهم آورده اند برای ارزیابی و داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
مقتضی است تا طرح‌نامه پژوهشی از طریق سایت جشنواره دریافت و تکمیل گردد.
بر اساس موازین نظام بودجه و اعتبارات جشنواره، برای یک تا سه عنوان از طرح‌نامه های برگزیده، تخصیص اعتبار خواهد شد.

تصویرسازی مد ایرانی-اسلامی

از دانشجویان و یا دانش آموختگان فضای علمی و دانشگاهی، دعوت می‌گردد تا آثار خود را با محور تصویرسازی مد ایرانی-اسلامی به دبیرخانه جشنواره برای داوری و رتبه بندی ارسال دارند. در این بخش به سه نفر از برگزیدگان جوایز اهدا خواهد شد.

شرایط آثار ارسالی:
1) مد ایرانی-اسلامی شامل حوزه های مختلفی از جمله انواع پارچه، انواع لباس، انواع سربند و ملحقاتی چون زیور آلات، کمربند، کیف و کفش می باشد.
2) اجرای طرح بر روی قطع A3 باشد.
3) تکنیک خلق آثار و موضوع آن آزاد می باشد.
4) هر شرکت کننده می تواند حد اکثر سه اثر را برای شرکت در مسابقه ارسال دارد.

بخش غیر رقابتی:

نشست‌های تخصصی

کمیته علمی دانشگاهی در نظر دارد تا در راستای اهداف جشنواره به روال دوره‌های قبل، با دعوت از اساتید و صاحبنظران، نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون موضوعات محوری جشنواره برگزار نماید. شکل گیری این نشست‌ها در مدت زمان برگزاری جشنواره بوده و مشخصات دقیق آن از طریق سایت جشنواره قابل پی گیری خواهد بود.

کارگاه های آموزشی:

با هدف ایجاد فضای مناسب برای ارتقای توانمندی‌های علاقمندان و شرکت کنندگان جشنواره، کارگاه های آموزشی در موضوعات تخصصی مربوط با اهداف جشنواره برگزار می‌شود. لذا از دانشگاه‌ها، دانشکده های علمی کاربردی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزشی و پژوهشی که علاقمند به برگزاری کارگاه های آموزشی در زمان جشنواره می باشند، دعوت می گردد تا از طریق سایت جشنواره، مشخصات کارگاه های آموزشی پیشنهادی خویش را مطرح سازند.

لازم به ذکر است گواهی حضور در کلیه نشست ها و کارگاه های آموزشی برای افراد شرکت کننده صادر می‌گردد.

غرفه‌های نمایشگاهی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی کشور و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای

با هدف توسعه و ارتقاء سطح علمی فعالیت‌های مرتبط با اهداف جشنواره و همچنین معرفی دستاوردهای دانشگاه‌ها، کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و آموزشگاه های فنی و حرفه ای که دارای گروه های آموزشی در حوزه طراحی پارچه، لباس و موضوعات مرتبط می‌باشند می‌توانند با اخذ فرم های ثبت نام و ارایه درخواست مکتوب، در قالب غرفه های دانشگاهی، به صورت مستقل به ارائه دستاوردها و فعالیت های علمی و عملی خویش بپردازند.
غرفه برتر در دو بخش آموزشگاه های فنی و حرفه ای و مراکز علمی و دانشگاهی توسط هیات داوران انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

همایش علمی پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با عنوان مد و لباس ایرانی اسلامی

با هدف زمینه‌سازی مناسب برای تبادل آراء و نظرات صاحبنظران و طرح چالش‌های پیش روی فرایند تحقق مد و لباس ایرانی اسلامی و همچنین ایجاد فرصت بیشتر برای شکل‌گیری مقالات همایش با غنای علمی هرچه بیشتر، کمیته علمی پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، در خردادماه سال 1395 اقدام به برگزاری همایش علمی با عنوان "مد و لباس ایرانی اسلامی" خواهد نمود. ازین رو زمانبندی دریافت مقالات و طرحنامه های پژوهشی تا اول اردیبهشت ماه سال 1395 تمدید می‌یابد. بدیهی است که جزئیات دقیق همایش فوق متعاقباً از طریق سایت جشنواره و فراخوان های آتی قابل پیگیری خواهد بود.


کمیته فرهنگی-هنری

با هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده از الگوهای اسلامی ایرانی و پرهیز از الگوهای دیگر و همچنین ارتقاء باور طراحان و تولید کنندگان به قابلیت‌های رشته‌های فرهنگی و هنری در تعالی و رشد این عرصه، و از سوی دیگر افزایش مشارکت عالمانه اهالی فرهنگ و هنر در موضوع مد و لباس "بخش فرهنگی و هنری جشنواره" رشته‌های زیر را به دو صورت رقابتی و غیر رقابتی برگزار می کند.

غیر رقابتی:

نشریات: اختصاص غرفه و تقدیر از نشریات موضوعی دارای مجوز معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
ژورنال، کاتالوگ و کتاب : اختصاص غرفه و تقدیر از موسسات منتشر کننده ژورنال و کاتالوگ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای حداقل ۳ اثر.
نرم افزار، سایت و محصولات چند رسانه ای: اختصاص غرفه و تقدیر از موسسات فعال در این حوزه.
نقاشی، عکس و پوستر: پذیرش حداکثر ۵ عکس یا پوستربا موضوع جشنواره و تقدیر از آثار برگزیده.
در صورت امکان نمایشگاهی از آثار برگزیده نقاشی کودک ، عکس و پوستر بر پا خواهد شد.

بخش رقابتی:

تصویر گری: متناسب با موضوع جشنواره، شرکت کنندگان حداکثر ۵ اثر را به دبیر خانه ارسال کنند.

آثار مطبوعاتی: در رشته‌های‌‌‌خبر، مصاحبه، گزارش، مقاله، سرمقاله، نقد و سایر آثار مطبوعاتی در موضوع جشنواره. هر روزنامه‌نگار می تواند حداکثر ۵ اثرچاپ شده و یا درج شده در پایگاه‌های خبری دارای مجوز را به دبیرخانه ارسال نماید. ارسال آثار توسط مدیران مطبوعات بلامانع است.

تبلیغات و بازاریابی (مارکتینگ): اقلام تبلیغاتی همچون برشور،کاتولوگ ،تراکت،طراحی بیلبورد،تبلیغات محیطی ،آگهی مطبوعاتی و تلویزیونی،طراحی شعارو (اسلوگان) و... در موضوع مد و لباس. ارسال آثار از سوی طراحان، کانون های تبلیغاتی و صاحبان برند بلامانع است

برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی: آیتم‌ها،برنامه‌های مستقل،ت رکیبی،تحلیلی،خبری،آموزشی، و... پخش شده از شبکه‌های سراسری یا استانی صدا وسیما با موضوع مد و لباس .
جوایز این بخش به تشخیض هیات داوران به تهیه کننده و یا سایر عوامل اهدا می شود.

موسسات هنری مد و لباس

در راستای سیاست هویت‌سازی و حمایت از فعالان مد و لباس کشور و ایجاد تعامل و ارتباط حرفه ای بین اجزای صنعت مد و لباس و بدنبال راه اندازی این

logo-samandehi