نمایش تصاویر لوازم شخصی فریدا کالو در گالری Hoppen لندن

فریدا در تاریخ ۶ ژوئیه ۱۹۰۷ از پدری آلمانی‌تبار و مادری دورگه (اسپانیایی و بومی مکزیک) در خانه‌ای که اکنون موزهٔ فریدا است موسوم به خانهٔ آبی در شهرک کوچکی به‌نام کویوآکان در حومهٔ مکزیکوسیتی به دنیا آمد.

همسر او دیه‌گو ریورا، نقاش دیواری معروف و کمونیست مکزیکی برد که قبل‌تر در دوران کوتاه و ناتمام دانشجویی پزشکی در کلاس‌های طراحی با او آشنا شده بود.

در ۱۹۵۳ پزشکان به دلیل وخامت بیماری قانقاریا مجبور شدند یکی از پاهای فریدا را قطع کنند. فریدا که یک سال آخر عمرش را بر صندلی چرخدار می‌گذراند برای تحمل دردهای جسمی و روحی به اعتیاد روی آورده بود.

در نهایت، فریدا کالو در ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ به دلیل انسداد جریان خون درگذشت. خاکستر او هم‌اکنون درون کوزه‌ای در خانهٔ قدیمی اوست که حالا تبدیل به موزهٔ فریدا کالو شده‌است.او چند روز پیش از درگذشتش در یادداشت‌های روزانه‌اش نوشته بود: امیدوارم عزیمت لذت‌بخش باشد و امیدوارم هرگز بازنگردم.

همسر کالو وسایل شخصی او را بعد از مرگش در حمام خانه گذاشت و تا 15سال بعد و بعد از مرگ همسرش هیج وقت در ان حمام باز نشده بود ، پس از گشایش از Ishiuchi Miyako جهت عکاسی لوازم او در حمام دعوت شد ، اکنون تصاویر او در گالری Hoppen لندن به نمایش در آمده است.

logo-samandehi