جشنواره ای برای کشف و پرورش هنرمندان با استعداد استان ها


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا ، مجید مصلحی، صبح دیروز یکشنبه (15 شهریور) در نشست رسانه ای چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، گفت: هنرمندان در جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی در حوزه فیلم، نمایش، تجسمی، موسیقی، پژوهش های هنری، ادبیات پایداری شرکت کرده اند.
هدف اصلی ما ساماندهی جریان تولید در مراکز استان ها و در کنار آن ارتقاء سطح کیفی و کمی آثار است.
مصلحی با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات پایداری تا چهار سال گذشته تعداد کتاب های ما به تعداد انگشتان دست هم نبود، گفت: اما طی چند سال گذشته این آثار ارتقاء بسیاری به لحاظ کیفی و کمی داشته به نوعی که ما در جشنواره امسال 124 کتاب رونمایی خواهیم کرد.
وی در ادامه به افزایش تولیدات مراکز استان های حوزه هنری در زمینه فیلم اشاره کرد و توضیح داد: تا چند سال گذشته میزان فیلم های تولید شده 6 هزار عنوان بود اما الان با رشد بالایی همراه شده و 560 عنوان فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و بلند در مرکز استان ها تولید شده است.
مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری با بیان اینکه تهران قلب تپنده ایران است اما همه آن نیست، گفت: افق برنامه های ما افزایش فعالیت در استان ها بود که در 2 یا 3 سال گذشته این اتفاق به خوبی افتاده است.
با تعداد آثار زیادی که در حوزه هنر های مختلف مثل سینما و تجسمی تولید شده است تا پایان سال، سینما ها و هفته های فرهنگی ما همچنین گالری های مخصوص حوزه هنری می توانند از این آثار استفاده و آنها را نمایش دهند.
در زمینه تولید ساخت فیلم بلند نیز در جشنواره امسال میزبان 5 فیلم سینمایی که در مراکز استانی خراسان شمالی و خراسان رضوی و ... تولید شده اند استفاده خواهد شد.
در ادامه این نشست سیدمهدی سیدین نیا، دبیر جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری نیز گفت: از 4009 اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده است 101 اثر در حوزه نمایش، 203 اثر ادبی، 176 قطعه موسیقی، 3402 اثر تجسمی، 111 اثر در حوزه فرهنگ پایداری، 560 اثر تصویری و 316 محصول فرهنگی وجود دارد.
هر مرکز استان بیش از 20 اثر نمی توانست در جشنواره داشته باشد همچنین هنرمندان حتما باید اثارشان متعلق به حوزه هنری هر استان باشد.
جشنواره روز 7 مهر ماه در استان اصفهان با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و در طول سه روز برگزاری علاوه بر نمایش فیلم، اجرای موسیقی، رونمایی از کتاب های مختلف، برنامه شب شعر، همچنین نمایشگاه گالری نقاشی نیز در طول زمان برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.
سیدین نیا زمان برگزاری اختتامیه را 9 مهر عنوان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره در تمام حوزه ها تنها به یک اثر برتر جایزه و از یک اثر نیز تقدیر خواهد شد.
وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره تداخل برگزاری این جشنواره با جشنواره یاس در رامسر و جشنواره فیلم نوجوان در همدان گفت: متاسفانه زمان برگزاری این جشنواره ها تازه اعلام شده است در حالی که ما برای هماهنگی ها با استان اصفهان از ماه ها پیش زمان برگزاری جشنواره را اعلام کرده بودیم و امکان تغییر زمان برای ما وجود نداشت.

logo-samandehi