هفته فرهنگی ترکیه برگزار می‌شود

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، خانه هنرمندان ایران در هفته فرهنگی ترکیه میزبان اهالی فرهنگ و هنر این کشور خواهد بود.

آیین افتتاح هفته فرهنگی‌ و هنری کشور ترکیه 10 مهرماه ساعت 17 در تالار استاد جلیل شهناز برگزار خواهد شد. همزمان با این مراسم، دو نمایشگاه عکس و خوشنویسی از آثار هنرمندان کشور ترکیه نیز در نگارخانه‌های بهار و تابستان افتتاح خواهد شد. نمایشگاه عکس «احوال انسانی» با آثاری از سلچوک آزمان اغلو و نمایشگاه خوشنویسی «رهروان حرف و قلم» با آثاری از آیدین کوسه برای برگزاری در این هفته فرهنگی و هنری تدارک دیده شده‌اند.

در ادامه هفته فرهنگی و هنری ترکیه، 11 مهرماه ساعت 18، کنسرت و کنفرانسی با عنوان «کنزوالالحان: برنامه عبدالقادر مراغی» از گروه موسیقی «آکیس» و مصطفی دوغان دیکمن که به اجرای آثار عبدالقادر مراغی می‌پردازند، با سخنرانی دکتر یالچین چتین کایا از ترکیه و محمدرضا درویشی برگزار خواهد شد. این مراسم با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یونسکو شعبه ایران و شهرداری مراغه برگزار می‌شود.

یکشنبه 12 مهرماه ساعت 17 نیز نشست شعر ترکیه با سخنرانی عاریف آی، شاعر و علی گورکم اوسر، نویسنده در تالار استاد امیرخانی و از ساعت 19 تا 22 نیز نمایش فیلم «ماهی» (بالیک) اثر درویش زاعیم (این فیلم در جشنواره فیلم فجر 1394 در قسمت فیلم شرقی به‌نمایش درآمد) همراه جلسه نقد و گفت‌وگو با سخنرانی دکتر حسین لاله و ایحسان کابیل، منتقد و نویسنده سینمایی ترکیه در تالار استاد جلیل شهناز برگزار خواهد شد.

دوشنبه 13 مهرماه ساعت 17، نشست داستان و رمان ترکیه با سخنرانی نویسندگان جمال شاکر، زکی بولدوک و آیکوت ارطغرل در تالار امیرخانی و از ساعت 19 تا 22 نیز نمایش فیلم «دزدان برف» اثر کارگردان ترکیه‌ای فاروک حاجی حافیظ اوغلو (این فیلم در جشنواره فیلم فجر 1394 به نمایش گذاشته شد و جایزه بهترین فیلم بخش بین‌المللی جشنواره را به‌دست آورد) در تالار استاد جلیل شهناز برگزار خواهد شد.

همچنین سه‌شنبه 14 مهرماه ساعت 18، هفته فرهنگی و هنری ترکیه با برگزاری کنسرت معرفی آلبوم گروه موسیقی یونس امره «بشنوید ای یاران»، سخنرانی و نمایش ویدیویی مرتبط به هفته فرهنگی و هنری ترکیه به کار خود پایان خواهد داد.

شرکت در هریک از برنامه‌های هفته فرهنگی و هنری ترکیه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه‌ها و یا بازدید از نمایشگاه‌ها، به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

logo-samandehi