آرته با مکعبی به نام زمین سال را به پایان می‌برد / دومین سالانه پرفورمنس‌‏آرت

محمدرضا شریف‎زاده عکاس و مدرس هنر، درباره برگزاری دومین سالانه پرفورمنس‌‏آرت که قرار است در گالری آرته برگزار شود به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این سالانه یک نمایشگاه پرفورمنس حقیقی است، در این پروفورمنس‏‌ها تنها هنرمندان تجسمی به ارائه آثار خود پرداخته و هیچ بازیگر تئا‌تر یا سینمایی در آن‌ها حضور ندارد.

وی افزود: در نمایشگاه امسال ما که در روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود، حدود ۱۰ هنرمند، ۱۰ پرفورمنس مستقل را برای مخاطبان اجرا خواهند کرد.

این هنرمند با بیان اینکه سال گذشته این نمایشگاه "مربعی به نام زمین" نام داشت اما موضوع امسال ما به "مکعبی به نام زمین" تغییر کرده است، اظهار کرد: مکعب در واقع فضایی است ذهنی، فضایی که مانند حصاری تشکیل شده از دروغ‏‌ها، آشنایی‌ها، جدایی‎‌ها و همه چیزهایی که در زندگی وجود دارد، ما را فرا گرفته است و ما گویی در آن زندگی می‌کنیم.

شریف‎زاده با اشاره به اینکه فضای گالری آرته نیز مانند یک مکعب طراحی شده است گفت: همه پرفورمنس‏‌ها در این فضای مکعب شکل رخ می‌‏دهد و تماشاگران نیز یا در داخل گالری و درون مکعب یا از طریق مانیتورهایی که در محوطه گالری قرار داده شده است می‌‎توانند آن‌ها را تماشا کنند. این پرفورمنس‎های کاملا تعاملی هستند و هنرمندان با مخاطبان حاضر در پرفورمنس ارتباط برقرار می‌‏کنند.

وی درباره شکل گیری این مجموعه پرفورمنس نیز افزود: هنرمندان حاضر در نمایشگاه امسال همگی از شاگردان من هستند، ما در طول سال روی موضوعات و اجرای پرفورمنس‎‌ها کار کرده و در آخر سال آن‌ها را اجرا می‌‏کنیم.

نمایشگاه نخست شریف‎زاده و گروه‎اش که "مربعی به نام زمین" نام داشت آبان سال ۹۲ در گالری آرته برگزار شد. این مجموعه که هشت هنرمند در آن حضور داشتند و در موضوعاتی متفاوت آثار خود را ارائه کردند.

گالری آرته در بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علیخانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳ قرار دارد.

logo-samandehi