معرفی 331 هنرمند دوسالانه ونیز

دوسالانه ونیز، که مسلما مهم‌ترین نمایشگاه هنری جهان است، نام 331 هنرمند و گروهی را که در دوره ۲۰۲۴ که از 20 آوریل تا 24 نوامبر برگزار می‌شود، اعلام کرد.


به گزارش گالری آنلاین، تعداد هنرمندانی که در دوسالانه امسال حضور خواهند داشت، از 213 هنرمندی که در نسخه 2022 حضور داشتند، بسیار بیشتر است.

طبق معمول، طیفی از هنرمندان نوظهور، میان‌دوره‌ای و با سابقه در این رویداد حضور خواهند داشت که میتوان به بئاتریز کورتز، اولگا دی آمارال، هیتو استایرل، سیمون فورتی، سامیا هالابی، لورن هالسی، ریندون جانسون، بوچرا خلیلی، ترزا مارگولز، احمد مرسی، جید گوانارو کوریکی، زیلیا سانچز، آنا سگویا، ینکا شونیباره، سوپرفلکس، سلمان تور، کی واکینگ استیک، و وانگ شویی اشاره کرد.

اما تعدادی از هنرمندان شناخته شده تاریخی و هنرمندان اخیراً درگذشته نیز این بار حضور خواهند داشت، مانند پاسیتا آباد، اتل عدنان، هوگوت کالاند، تارسیلا دو آمارال، کارمن هررا، ماریا ایزکویردو، فریدا کالو، ویفردو لام، جودیت لواند، تینا مودوتی، تومی اوتاکه، دیگو ریورا، فردی رودریگز، جواد سلیم، خواکین تورس گارسیا و روبم والنتیم.

ژوئن گذشته، آدریانو پدروسا، کیوریتور نمایشگاه، اعلام کرد که نمایشگاه امسال با عنوان «خارجی‌ها در همه جا» برگزار میشود که این عنوان را از مجموعه‌ای از آثار نئونی کلر فونتین فرانسوی مستقر در پالرمو به چندین زبان وام گرفته است.

پدروسا، که مدیر هنری موزه هنر سائوپائولو است، به خاطر ابتکار نمایشگاهی پیشگامانه‌اش «Histórias» شهرت دارد که برنامه‌ریزی موزه را برای سال به تاریخ‌های ناشناخته‌ای مانند تاریخ‌های آفریقایی، آتلانتیک، بومی، زنان، و مردم دگرباش تبدیل می‌کند.

در کنفرانس مطبوعاتی، پدروسا گفت که آثار این دوره «جهانی مملو از بحران‌های گوناگون مربوط به جابجایی و موجودیت مردم در سراسر کشورها، ملت‌ها، سرزمین‌ها و مرزها پاسخ میدهند، که به نوبه خود خطرات و مشکلات و نابرابری های مشروط به نژاد، هویت، ملیت، جنسیت، آزادی و ثروت را منعکس می‌کند.

Kay WalkingStick, South Rim, 2016

Claire Fontaine, Foreigners Everywhere – Spanish, 2007, installation view “The Traveling Show,” curated by Adriano Pedrosa, La Colección Jumex, Mexico

Ṣàngódáre Gbádégẹsin Àjàlá, Untitled, n.d

Bona Pieyre de Mandiargues, Toro Nuziale, 1958

Mohamed Chabâa, Composition, 1974

logo-samandehi