هوش مصنوعی در آثار پنج هنرمند

به گزارش گالری آنلاین، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به آثار پنج هنرمند برتر MIDJOURNEY که از هوش مصنوعی برای محو کردن مرز بین هنر و معماری استفاده می کنند.

Joshua Vermillion

Joshua Vermillion دانشیار معماری در دانشگاه نوادا-لاس وگاس و نویسنده است. آزمایش‌های Joshua Vermillion با هوش مصنوعی از پیشینه معماری او سرچشمه می‌گیرد. Vermillion عمدتاً به دنبال کشف استفاده از فرم‌های ارگانیک و رنگ‌های زنده در فضاهایی با نور مناسب است که یک مجموعه از رنگ‌ها و سایه‌ها ایجاد می‌کند. یکی از معروف‌ترین آثار Vermillion، ساخت سازه‌های شیشه‌های رنگی منحصربه‌فرد در یک بیابان بود. ایده اصلی این طرح که از اجرای سازه در Burning Man نشات می‌گرفت، مشارکت خلاق انسان و هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشد.


Will Garner

آزمایش‌های Will Garner با هوش مصنوعی نیز از پیشینه معماری او ناشی می‌شود. Garner که یک معمار حرفه ای است، استفاده از هوش مصنوعی را در کارهای خود به نمایش می گذارد تا ایده های منحصر به فردی ارائه دهد که ممکن است عملی به نظر نرسند، اما قطعاً ارزش آن را دارد. بسیاری از کارهای بعدی، Garner استفاده از ورق های فلزی در نماهای معماری را برای ایجاد سازه های شفاف ترکیب کرده است، اگرچه محبوب‌ترین پروژه‌های او جنبه‌ی بیوفیلیک دارند، بتن و کلروفیل را با هم ترکیب می‌کنند تا ساختمان‌هایی ایجاد کنند که خود را در طبیعت جای دهند!


Vojtek Morsztyn

Vojtek Morsztyn طراح و مدیر عامل شرکت محلی اقیانوس است؛ یک شخصیت با استعدادهای متفاوت. Vojtek دارای پیشینه طراحی چشمگیر است و روی پروژه هایی مانند فضای داخلی هواپیما، هلیکوپتر، قایق و ایجاد فضاهای معماری مانند برج Mercury برای زاها حدید، گوگل و غیره کار می کند. اکنون به‌عنوان یک طراح در دنیای طراحی هوش مصنوعی مشغول شده و با متخصصان صنعت در مقیاس بین‌المللی ارتباط برقرار می‌کند. اثری که در بالا نشان داده شده است، صفحه‌ای از یکی از شرکت‌هایی که او مربی آن است و به رویکرد بی‌نظم اصلی زاها حدید به معماری ادای احترام می‌کند. ساختمان‌ها عظیم، عالی و مانند کورسوی امید در یک بیابان خشک به نظر می‌رسند.


Carlos Bañón Goh

Carlos Bañón Goh با ابزارهای هوش مصنوعی آزمایش می‌کند. Carlos Bañón Goh، دانشیار معماری و طراحی پایدار در دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور، از ابزارهای هوش مصنوعی برای کشف سبک‌های جدید هنر، معماری و تولید دیجیتال استفاده می‌کند.


Daryl Anselmo

Daryl Anselmo با طراحی هایش و هم با سابقه حرفه ای اش متمایز است. داریل که یک مدیر هنری برای بازی‌ها و رسانه‌های جدید است و با شرکت‌هایی مانند دیزنی، EA و Zynga کار کرده است، معتقد است که از هوش مصنوعی برای ساختن دنیا استفاده می‌کند. او ساختمان نمی سازد، او جوامع و فرهنگ های شهری می سازد. او فضاهای داخلی نمی سازد، او عناصر داخلی را درست می‌کند که داستانی متمایز را روایت می کند و پس زمینه ای قوی دارد.

در فضاهای داخلی که او خلق میکند، احساس راحتی و طراوت به طور همزمان وجود دارد.

logo-samandehi